همشهری آنلاین-مریم دری‌منش: تیم مهرام با پیروزی بر ذوب‌آهن در پنجمین بازی فینال، برای چهارمین سال پیاپی قهرمان لیگ برتر شد.

تیم‌های بسکتبال مهرام تهران و ذوب آهن اصفهان پنجمین دیدار فینال را هم برگزار کردند.

این دو تیم در چند روز اخیر چهار بار دیگر هم با یکدیگر روبرو شده بودند. دو بازی اول در تهران به میزبانی مهرام انجام شد که در هر دو بازی، مهرام به برتری رسید. بازی‌های سوم و چهارم اما در شهر اصفهان برگزار شد که تیم ذوب‌آهن موفق شد در هر دو بازی به پیروزی برسد تا با تساوی شرایط هر دو تیم، دیدار پنجم تکلیف قهرمان این فصل از رقابت‌های لیگ برتر را مشخص کند.

و بالاخره بعد از ظهر دوشنبه (2 خرداد) و باز هم در تهران دو تیم به مصاف هم رفتند. میزبانی مهرام در دیدار پنجم نیز به دلیل تفاضل گل بهتر این تیم در دیدارهای گذشته نسبت به تیم اصفهانی بود.

در این بازی ترکیب اولیه مهرام را مهدی کامرانی، محمد صمد نیکخواه بهرامی، مهراد آتشی، کریس ویلیامز و شیخ سمب، و ترکیب اولیه ذوب آهن را آرن داوودی، اوشین ساهاکیان، حامد آفاق، کارلوس پاول و عثمان بارو تشکیل ‌می‌دادند.

دو تیم برتر بسکتبال کشورمان در این دیدار سراسر هیجان، سایه به سایه همدیگر حرکت کرده، گاهی مهرام و گاهی ذوب آهن پیش می‌افتاد. در این بازی حساس و نفس‌گیر، کوارتر اول با حساب 23 بر 19 به سود ذوب‌آهن تمام شد.

در کوارتر دوم و در ادامه رقابت‌ پایاپای دو تیم، مهرام با یک امتیاز اختلاف و با نتیجه 37 بر 36 به برتری رسید.

در نیمه دوم بازهم ذوب آهن تیم برتر میدان شد و کوارتر سوم را با 7 امتیاز اختلاف و با حساب 67 بر 60 به سود خود به پایان برد.

اما در کوارتر چهارم شاگردان فرزاد کوهیان که حالا 70 بر 60 از حریف قدر خود پیش افتاده بود، نتوانست 10 امتیاز برتری را حفظ کند. این فاصله به تدریج کمتر شد تا این که حتی مهرام از حریف پیش افتاد. این کوارتر در نهایت با تساوی دو رقیب همتراز پایان یافت تا کار به وقت اضافه کشیده شود.

در وقت‌های اضافه اما تیم تهرانی موفق‌تر از حریف اصفهانی خود عمل کرد و در پنج دقیقه حساس و پر از هیجان، با نتیجه 105 بر 96 ذوب‌آهن را مغلوب کرد و بدین ترتیب برای چهارمین فصل پیاپی قهرمانی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران را از آن خود کرد تا سال آینده نیز نماینده کشورمان در مسابقات باشگاه‌های آسیا باشد.

لازم به ذکر است که چهار دیدار رده‌بندی نیز بین دو تیم پتروشیمی بندرامام و توزین الکتریک کاشان برگزار شد، اما به دلیل انصراف توزین الکتریک از انجام بازی پنجم، نتیجه این بازی به سود پتروشیمی اعلام شد تا این تیم در رده سوم، و تیم کاشانی در رده چهارم جدول قرار گیرد.

منبع: همشهری آنلاین