همشهری آنلاین: رییس مجلس گفت جمهوری اسلامی ایران با وجود همه فشارها و تهدیدها به پیشرفت‌های مادی و معنوی خود ادامه می‌دهد

به گزارش ایرنا دکتر حداد عادل عصر پنجشنبه در ادامه سفر خود به استان خراسان جنوبی در جمع مردم شهرستان قاین، افزود: از ابتدای انقلاب کشور ما را تحریم کردند، علیه نظام ما توطئه‌های مختلف انجام دادند و حتی ثروت‌های کشور ما را بلوکه کردند، اما ملت سرافراز ایران پایدار و استوار به کار خود ادامه می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما پیشرفت خود را در همه صحنه‌ها ادامه خواهد داد، گفت: ما در حوزه علم و فن آوری هم طی سالهای اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم که دستاورد تلاش جوانان این مرز و بوم است.

وی افزود: با وجود آنکه ما خود به این فن آوری دست یافته‌ایم دشمنان نظام ما را تهدید به تحریم می‌کنند.

حداد عادل در بخش دیگری از سخنانش بااشاره به وضعیت افغانستان و عراق گفت: جمهوری اسلامی در این منطقه پرآشوب راه خود را به سوی اخلاق، دین و معنویت ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به دوران رژیم منحوس پهلوی و ستم‌ها و ظلم‌هایی که در حق ملت ایران روا داشته می‌شد، افزود: باید افتخار کنیم که این کشور از دست افرادی مفسد و زورگو به در آمده و توسط افرادی صالح چون مقام معظم رهبری اداره می‌شود.

وی سابقه انقلاب اسلامی ایران را در ‪ ۲۸‬سال گذشته بسیار درخشان توصیف کرد و گفت: ملت ایران همواره شاکر این نعمت بوده است که نماد این امر را در مشارکت گسترده مردم در انتخابات ‪ ۲۴‬آذر می‌توان دید.

وی با اشاره به حضور ‪ ۸۰‬درصدی مردم خراسان جنوبی در این انتخابات آن را بیانگر قدرشناسی و اعتقاد و اعتماد ملت به نظام ذکر کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی بااشاره به وجود مرز مشترک خراسان جنوبی با کشور افغانستان، امنیت حاکم براین استان را در حد بالایی ذکر کرد و اظهار داشت:
تاکنون بحرانی که تضعیف‌کننده انقلاب باشد در این منطقه نداشته‌ایم.

وی با اشاره به احداث باند دوم محور خضری قاین بیرجند و دهها طرح آموزش و پرورش، توسعه بیمارستان ‪ ۹۶‬تختخوابی قاین به ‪ ۱۲۰‬تختخوابی، ‪۴۰‬ طرح اقتصادی و ساخت ‪ ۲۰۰۰‬واحد مسکونی در منطقه، این طرح‌ها را از جمله اقدامات دولت در این منطقه عنوان کرد.