گروه حوادث: یکی از افراد شرور که با ضرب و جرح روحانی فداکار، او را تا یک‌قدمی تخلیه چشم برده بود، از سوی پلیس دستگیر شد.

ساعت 22 سه‌شنبه شب گذشته، حجت‌‌الاسلام فروزش امام جماعت دانشگاه علوم پزشکی تهران، همراه 2 نفر دیگر سوار بر خودروی شخصی خود، در حال عبور از خیابان ملک بود که متوجه فریاد کمک‌خواهی 2 دختر جوان شد. این دختران هدف حمله 2 مرد موتورسوار قرار گرفته بودند و آنها قصد داشتند دختران جوان را به زور سوار موتور کرده و بربایند. روحانی فداکار با مشاهده این صحنه از ماشین پیاده شد و برای کمک به دختران به سمت مردان موتورسوار رفت اما آنها با او درگیر شدند و یکی از مردان جوان با شیشه شکسته شده نوشابه، چند ضربه به چشم راست او وارد کرد.


با فرار مردان موتورسوار، روحانی فداکار به بیمارستان انتقال یافت و تلاش برای درمان او شروع شد. شدت خونریزی چشم راست او به حدی بود که احتمال می‌رفت چشم وی نابینا شود و پزشکان مجبور به تخلیه آن شوند. با انتقال این مرد به بیمارستان حضرت رسول اکرم، تلاش پزشکان این بیمارستان برای نجات روحانی فداکار شروع شد. سرهنگ غنی‌لو، رئیس مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات ناجا، درخصوص این عمل جراحی به همشهری گفت: خوشبختانه با تلاش کادر پزشکی بیمارستان، عمل جراحی چشم حجت‌الاسلام فروزش با موفقیت به پایان رسید اما روند بهبودی همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: بعد از انجام عمل جراحی پزشکان به ما اعلام کردند که عمل موفقیت آمیز بوده و روند معالجه زمانبر اما امید بخش است. به‌طوری که ممکن است بعد از این عمل جراحی نیاز به عمل‌های ترمیمی هم داشته باشیم. سرهنگ غنی‌لو که برای پیگیری نحوه معالجه این روحانی به بیمارستان رفته بود، تصریح کرد: بعد از این حادثه، تحقیقات ماموران برای شناسایی و دستگیری ضاربان حجت‌الاسلام فروزش آغاز شد.

وی افزود: ماموران با شناسایی 2 دختر جوانی که هدف حمله مردان موتورسوار قرار گرفته بودند، به تحقیق از آنها پرداختند و با اطلاعاتی که در این مرحله از بازجویی‌ها به دست آوردند، موفق شدند هویت هر دو ضارب را شناسایی کنند. سرهنگ غنی‌لو تاکید کرد: بررسی‌ها برای دستگیری این دو ضارب ادامه یافت تا اینکه ماموران موفق شدند مخفیگاه یکی از آنها را شناسایی و او را دستگیر کنند. به گفته وی هم‌اکنون این مرد برای انجام تحقیقات تکمیلی در بازداشت به سر می‌برد و جست‌وجوی پلیس برای دستگیری آخرین متهم پرونده ادامه دارد.

گفتنی است خبر نابینایی حجت‌الاسلام فروزش روز گذشته به نقل از سردار رادان نقل شده بود که خوشبختانه این خبر صحت ندارد و خطر تخلیه چشم بر‌طرف شده است.