گروه حوادث: به‌دنبال حمله 12 نفر از اراذل و اوباش به باغی در خمینی‌شهر اصفهان و آزار و اذیت 3 دختر جوان، 5 نفر از متهمان از سوی پلیس دستگیر شدند.

سرهنگ حسین‌زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان، در تشریح جزئیات این حادثه به همشهری گفت: در ابتدای خردادماه امسال زوج جوانی به همراه چند دختر و پسر با اجاره باغ دورافتاده‌ای در حاشیه خمینی‌شهر اصفهان برای تفریح راهی آنجا شدند. وی ادامه داد: آنها که این باغ را برای بر پایی مراسم جشنی اجاره کرده بودند، حدود ساعت 7 بعدازظهر به آنجا رسیدند اما زمانی که از خودروهایشان پیاده شده بودند تا وارد باغ شوند، یکی از اراذل و اوباش سابقه‌دار خمینی شهر که در باغ مجاور حضور داشت، متوجه آنها شد. این مرد با مشاهده وضعیت ظاهری نامناسب دختران جوان، آنها را زیرنظر گرفت و با بالا رفتن از دیوار باغ، متوجه شد که مردان و دختران جوان بعد از ورود به باغ، اقدام به بلند کردن صدای موزیک کرده و با ظاهری بسیار نامناسب شروع به رقص و پایکوبی در آنجا کردند.

سرهنگ حسین‌زاده تصریح کرد: جوان شرور با مشاهده این صحنه، بلافاصله تلفنی ماجرا را به دیگر همدستانش نیز اطلاع‌داد و بعد از گذشت چند ساعت 11 نفر دیگر از اراذل و اوباش خمینی‌شهر نیز در باغ مجاور محل برپایی جشن جمع شدند. آنها که با بالا رفتن از دیوار باغ، رفتار و وضعیت دختر و پسرهای جوان را زیرنظر داشتند، با طرح نقشه‌ای شوم تصمیم گرفتند دختران جوان را مورد آزار و اذیت قرار دهند.
به همین دلیل ابتدا اقدام به مصرف مشروبات الکلی کرده و ساعت 2 بامداد درحالی‌که جشن و پایکوبی در باغ مجاور ادامه داشت و صدای بلند موزیک فضای منطقه را پر کرده بود، با بالا رفتن از دیوار، خود را به باغ مورد نظر رسانده و به دختران و پسران جوان حمله کردند. متهمان که صورت‌های خود را با نقاب پوشانده بودند، با تهدید قمه و چاقو به ضرب‌و‌شتم پسران پرداختند و با انتقال 3 نفر از دختران به محل دیگری از باغ، اقدام به آزار و اذیت آنها کردند. سپس محل را ترک کرده و پا به فرار گذاشتند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به حضور بموقع پلیس در محل، تصریح کرد: بعد از فرار مردان نقابدار، یکی از پسران جوان ماجرا را به پلیس اطلاع داد که نخستین تیم بعد از 7 دقیقه در محل حاضر شد. ماموران پس از اطلاع از موضوع، ماجرا را به پلیس آگاهی گزارش کردند و از همان زمان تحقیقات تخصصی برای شناسایی و دستگیری متهمان شروع شد. وی اظهار داشت: به‌رغم اینکه هیچ سرنخی از متهمان در دست نبود اما کارآگاهان در کمتر از 24 ساعت 5 نفر از متهمان را شناسایی و دستگیر کردند.

این در حالی است که بقیه آنها نیز شناسایی شدند و تحقیقات برای دستگیری آنها ادامه دارد. سرهنگ حسین‌زاده یکی از مهم‌ترین دلایل بروز این حادثه را وضعیت ظاهری نامناسب دختران جوان اعلام کرد و گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیش از 40 درصد قربانیان جرایم جنسی، کسانی هستند که به‌خاطر بدپوششی و بدحجابی باعث تحریک مجرمان شده‌اند.در این پرونده نیز مهم‌ترین عامل وسوسه مجرمان، پوشش قربانیان بود و با این حال پلیس با جدیت در تعقیب بقیه متهمان است.