وزیر مسکن در جدیدترین اظهارنظر خود، درباره اعلام مرکز آمار مبنی بر افزایش 6درصدی نرخ اجاره‌بها در فروردین ماه 90 گفت: اگر مرکز آمار میزان افزایش اجاره‌بها را 6درصد اعلام کرده این رقم خوبی است اما موضوعی که برای مردم پیش آمده و به آنها فشار وارد می‌کند عدم‌پذیرش ودیعه برای رهن توسط مالکان است.

 

 به گزارش ایسنا وزیر مسکن با بیان اینکه این مسئله برای کارمندان مشکل ایجاد می‌کند و به آنها فشار می‌آورد، تصریح کرد: در شهرهای جدید اطراف تهران و شهرستان‌های استان تهران برنامه‌های افتتاح واحدهای مسکونی داریم. نیکزاد گفت: مردم از فروردین می‌شنوند که اجاره‌بها، گران می‌شود اما فصل جابه‌جایی در فروردین و اردیبهشت نیست و تعداد محدودی از افراد در این ماه‌ها جابه‌جا می‌شوند و خانواده‌ها به‌دلیل فصل امتحانات از نیمه دوم خرداد تا پایان شهریور ماه جابه‌جا می‌شوند و این زمان اوج جابه‌جایی‌هاست. وی با اشاره به بار روانی افزایش میزان اجاره‌بها ابراز امیدواری کرد: ‌با اقداماتی که انجام می‌دهیم بازار اجاره تنظیم شود تا شرمنده مردم نشده و مجبور به استفاده از قانون تعزیرات نشویم.

وی همچنین با اشاره به وقوع سالانه حدود یک میلیون ازدواج در کشور، عمده متقاضیان واجد شرایط طرح مسکن مهر را جوانان عنوان و تصریح کرد: عزم دولت در صاحبخانه کردن متقاضیان جوان جدی است که تعداد زیادی از واحدهای مسکونی در دست ساخت کشور نیز برای پاسخگویی به نیاز مسکن جوانان است. وی با اشاره به برنامه‌های دولت در راستای اعطای مالکیت خانه به جوانان ادامه داد: مجموعه امکاناتی چون زمین رایگان، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه، تامین خدمات روبنایی و ساخت فضاهای روبنایی از سوی دولت، برای صاحبخانه شدن جوانان در کشور صورت خواهد گرفت.

مرکز آمار ایران پس از آنکه نرخ تورم اردیبهشت ماه را 16.7 درصد یعنی 2.5 درصد بالاتر از نرخ محاسبه شده توسط بانک مرکزی اعلام کرد، از افزایش 6.7درصدی قیمت مسکن و6.8 درصدی نرخ اجاره‌بها در فروردین امسال خبر داد. خبرگزاری مهر با اعلام این خبر نوشت: گزارش این مرکز همچنین از افزایش 0.3درصدی قیمت مسکن و اجاره‌بها در اردیبهشت ماه امسال حکایت دارد. به گزارش همشهری، مقامات وزارت مسکن هم که تا‌کنون افزایش قیمت را در این بازار نپذیرفته بودند به تازگی در اظهارات خود با استناد به گزارش‌های اتحادیه املاک، در حال اعتراف به رشد قیمت‌ها در بازار مسکن هستند.