علی شاکری: با انجام بازی‌های هفته پنجم لیگ‌برتر والیبال ایران با وجود تغییرات نسبی در پایین جدول در بالای جدول آب از آب تکان نخورد تا پیکان، گل‌گهر و سایپا همچنان رقابتی نزدیک در راه قهرمانی نیم‌فصل داشته باشند.

هرچه پیکان صدرنشین در مصاف با آیدانه چالدران روز آرامی را پشت‌سر گذاشت، دو مدعی دیگر، سایپا و گل‌گهر سیرجان در جدال‌هایی دشوار توانستند از گرداب حریفان خارج شوند.

سایپا در ارومیه هنگامی به پیروزی لبخند زد که پس از تساوی یک بر یک در «ست» سوم بازی پایاپای را با بختی بلند 29 بر 27 برد و با خرج شدن همه مقاومت حریف در این «ست» آذرپیام دیگر نتوانست به شرایط قبلی بازگردد.

در تهران گل‌گهر نیز شرایطی سخت‌تر از سایپا را تجربه کرد. اگر تیم جوان و خوش‌ترکیب اتکا اسیر نوسانات و تعویض‌های نابهنگام خود نمی‌شد، این تیم می‌توانست خالق مهم‌ترین شگفتی هفته باشد، برخلاف اتکا، گل‌گهر پیروزی خود را مرهون اشتباهات حریف، هوشیاری خلیل آزمون و عرفان نواز پاکستانی بود.

هم‌ولایتی‌های آزمون هم در قالب تیم استقلال گنبد با پیروزی درخشان مقابل برق از بحران خارج شدند. پیروزی دوم پتروشیمی آن هم برابر تیم بانک کشاورزی تهران نام این تیم جنوبی را دوباره سر زبان‌ها انداخته است.

این برد شاگردان شهنازی صعود آنان را در جدول به همراه داشت و روحیه آنان را قبل از رویارویی (اول بهمن) در ماهشهر افزایش داد.

پگاه ارومیه برای فرار از بحران تربیت‌‌بدنی اصفهان را در کنار زاینده‌رود شکست داد. نماینده اصفهان برخلاف بازی هفته اول مقابل پیکان و نمایش هفته پیش در سیرجان هیچ نشانی از بازی‌های پیشین نداشت.

نتایج بازی‌های هفته پنجم

  • اتکا تهران 2 – گل‌گهر سیرجان 3
  • برق‌تهران یک – استقلال گنبد 3
  • تربیت‌بدنی اصفهان صفر – پگاه ارومیه 3
  • آذرپیام ارومیه یک – سایپا تهران 3
  • پیکان تهران 3 – آیدانه چالدران صفر
  • پتروشیمی ماهشهر 3 – بانک کشاورزی تهران صفر