یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

همشهری ورزشی: شکست سایپا، نایب قهرمان فصل پیش در ارومیه مهمترین اتفاق هفته هشتم لیگ برتر والیبال ایران بود.

پس از هشت هفته مثلث مدعیان قهرمانی نیم‌فصل ترک برداشت و پگاه ارومیه برای خروج از بحران یکی از سه مدعی بزرگ فصل را قربانی کرد. با سقوط سایپا در حاشیه دریاچه ارومیه، پیکان و گل‌گهر سیرجان همچنان بی‌شکست باقی ماندند. برخورد این هفته پیکان  و گل‌گهر به خودی خود حکم یک فینال تمام عیار را برای قهرمانی نیم‌فصل پیدا کرد.

گل‌گهر در گنبد جان سالم به‌در برد. این تیم در شرایطی که با میزبان خود یک بر یک بود در نهایت سه بر یک پیروز شد تا با توجه به باخت سایپا جانشین این تیم در مکان دوم جدول شود. پیکان هم که در تهران آذرپیام، تیم سوم فصل پیش را به مبارزه طلبیده بود، در یک بازی بدون دردسر به یک پیروزی قاطع رسید تا همچنان صدرنشین لیگ برتر شود.

پتکوویچ ،برگ برنده پگاه

در ارومیه پگاه با جذب «پتکوویچ» پاسور  تیم ملی صربستان و حضور قابل توجهش در مصاف با سایپا راه برون‌رفت از بحران را پیدا کرد. این بازیکن اهل صربستان با بازیسازی عالی و به‌کارگیری همه بازیکنان در تاکتیک تیمی از پگاه تیمی دیگر ساخت.

سیدمهدی بازارگرد پس از هفته‌ها انگار بال درآورد و توانست در یک روز استثنایی مقابل تیم سابق خود مبدل به همان بازیکنی شود که همه از او انتظار داشتند. سایپا با وجود نمایشی خوب در هفته‌ای بد به تور پگاه خورد و با تحمل نخستین شکست به طور موقت از رقابت با پیکان و گل‌گهر بازماند.

در این تیم شریعتی و محمدکاظم تلاش بسیاری کردند تا شاید بتوانند سایپا را از غرق شدن در گرداب تیمی که سخت محتاج پیروزی بود نجات دهند، اما تلاش‌های این دو به همراه نادی و نظری افشار در آخرین لحظات نقش برآب شد تا پگاه تماشاگران دوآتشه‌اش را به آینده امیدوارتر کند.

شرایط متفاوت پیکان و گل‌گهر

پیکان و گل‌گهر دو مدعی دیگر قهرمانی این فصل قبل از رویارویی مهم هفته نهم شرایط متفاوتی را تجربه کردند. پیکان در بازی خانگی مقابل تیمی که تنها نمایی کمرنگ از آن تیم پرقدرت سال پیش داشت روز آرامی را پشت سر گذاشت و برعکس گل‌گهر در بازی با تیم جنگنده استقلال گنبد برای مصاف مهم هفته آبدیده‌تر شد.

آذرپیام با بضاعتی ناچیز و اتکا به دو بازیکن برجسته به‌نام‌های حامد رضایی و مهدی پرستاری و نداشتن ذخیره‌های مطمئن دستش برای تیم‌های مقابل کاملاً رو شده و خیلی زود در دام مهار حریفان گرفتار می‌آید.

این تیم در مقاطعی از بازی تلاش بسیاری کرد که شاید بتواند یک «ست» از پیکان بگیرد، اما زورش به تیم پرمهره صدرنشین نرسید. 

در تیم پیکان امیرحسینی پرنشاط و آماده طراح حملات متفاوت بود و با کارهای سرعتی و ترکیبی هیچ‌گاه اجازه شکل‌گیری به دفاع روی تور حریف نداد. ترکاشوند هم به تدریج در حال نزدیک شدن به روزهای اوج است. گفتنی است در تیم آذرپیام حامد رضایی و مهدی پرستاری بهتر از بقیه بودند.

پتروشیمی، فاتح بازی هفته

برخورد دو تیم جوان و خوش‌ترکیب لیگ برتر در جنوب با برتری پتروشیمی به پایان رسید تا این تیم همچنان در نمودار رو به رشدش چشم به مکان‌های بهتری در جدول در پایان نیم‌فصل داشته باشد.

اتکا مقاومت زیادی از خود نشان داد که در بازی پایاپای با حریف در خانه‌اش کم نیاورد اما پتروشیمی در سایه آمادگی خوب بدنی بازیکنانش و تجربه بالای بازیسازی به‌نام محمد عمده غیاثی و پروازهای دیدنی رحمان داودی و دفاع‌های جفت و جور فتاح و شریفات به آنچه که در سر داشت، رسید.

در تهران بانک کشاورزی به نخستین برد خود رسید.بانک کشاورزی با محمدرضا تندروان بازیکن جدید خود مقابل آیدانه پیروز شد. در اصفهان برق در یک بازی برتر از میزبان  خود تربیت بدنی اصفهان تیمی مغلوب ساخت.

برقی‌ها هرگز تصور نمی‌کردند که در اصفهان در سه «ست» پیاپی بتوانند از سد تیم جوان و باانگیزه حریف بگذرند.بازی خوب و هماهنگ برقی‌ها باعث شد تا این تیم با این پیروزی شرایط بهتری در جدول برای خود دست و پا کند.

کد خبر 14900

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز