همشهری آنلاین: دموکرات های آمریکا به شدت با طرح جورج بوش برای اعزام نیروی بیشتر به عراق مخالفند.

به گزارش بی بی سی ،میان کاخ سفید و رهبران حزب دموکرات آمریکا که کنگره این کشور را در اختیار دارند، بر سر سیاست آمریکا در مورد عراق و ایران حرف های تندی رد و بدل شده است.

نانسی پلوسی، رهبر مجلس نمایندگان آمریکا در اظهار نظر درباره طرح جورج بوش، رییس جمهوری آمریکا برای اعزام نیروی بیشتر به عراق وی را متهم کرد که با جان سربازان، بازی سیاسی می کند.

کاخ سفید این اتهام را "نیشدار" خوانده است.

هاری رید، رهبر دموکرات ها در کنگره نیز به کاخ سفید هشدار داد که بدون تایید کنگره دست به هیچگونه اقدام نظامی علیه ایران نزند.

در همین حال کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا و رابرت گیتس، وزیر دفاع این کشور که جهت جلب حمایت اعراب از استراتژی جدید نظامی آمریکا در عراق، به منطقه خاورمیانه سفر کردند، قرار است بوش را در جریان سفرهای خود قرار دهند.

جاناتان بیل، خبرنگار بی بی سی در واشنگتن می گوید آنها با جورج بوش درباره تردیدهای عمیقی که در منطقه خاورمیانه در این مورد وجود دارد، و همچنین در مورد نگرانی های روزافزون منطقه ای درباره موضع تهاجمی فزاینده آمریکا نسبت به ایران، صحبت خواهند کرد.

در حالی که کشورهایی چون مصر، اردن و عربستان سعودی از تصمیم آمریکا برای اعزام 20 هزار نیروی دیگر به عراق اعلام حمایت کرده اند، علائمی از نگرانی و نارضایتی درباره موضع آمریکا نسبت به برخی از همسایگان عراق به چشم می خورد.

خانم رایس در این سفر تقاضای امیر کویت برای دخیل کردن مستقیم عراق و سوریه جهت جلوگیری از کشانده شدن بحران عراق به بیرون از مرزهای این کشور را رد کرد.

به گفته خبرنگار بی بی سی، رابرت گیتس نیز در جریان دیدارهایی که در خاورمیانه داشت، مجبور بود به سران کشورهای منطقه درباره آرایش نظامی آمریکا توضیح دهد.

برچسب‌ها