همشهری آنلاین: فرنگی کاران صاحب یک طلا، یک نقره و دو برنز، و آزادکاران صاحب یک طلا و دو برنز شدند.

رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان جام پیروزی از جمعه و در وزن‌های 42، 54 و 69 کیلوگرم در شهر کوش آداسی ترکیه آغاز شد و نمایندگان کشورمان در روز نخست صاحب 2 مدال طلا، 1 نقره و 4 برنز شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، کشتی‌گیران فرنگی‌کار کشورمان در این مسابقات صاحب مدال‌های طلا و نقره شدند و رامین طاهری و علی شریفی در اوزان 54 و 69 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

همچنین در کشتی آزاد در سه وزن نخست، خانجانی در وزن 42 کیلوگرم صاحب یک مدال طلا شد و ایمان صادقی در 54 کیلوگرم و محمد عظیمی در 69 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

نتایج آزادکاران در روز نخست:

42 کیلوگرم:


صابر خانجانی در سه دور و با نتایج 2 بر 1، 2 بر 0 و 2 بر 0 کشتی‌گیرانی از ترکیه را شکست داد. وی در دیدار فینال نیز با نتیجه 2 بر 1 عظمت توبیک از ترکیه را مغلوب کرد. در این وزن امین خدابخش در دور اول حریفی از ترکیه را شکست داد اما با شکست مقابل کشتی‌گیری از گرجستان نهم شد.

54 کیلوگرم:


ایمان صادقی در دور اول کشتی‌گیری از قبرس را ضربه فنی کرد، در دور دوم با نتیجه 2 بر 1 کشتی‌گیری از روسیه را شکست داد، در دور سوم با نتیجه 2 بر 0 مغلوب حریف قزاقستانی شد و در در دیدار رده‌بندی نیز کشتی‌گیر ترکیه‌ای را شکست داد. فائز عراری زاده، دیگر کشتی‌گیر این وزن که از تیم کشتی فرنگی خوزستان در رشته کشتی آزاد شرکت کرده بود، ابتدا کشتی‌گیر ترک را ضربه کرد اما مقابل دیگر حریف ترکیه‌ای دو بر صفر شکست خورد و دهم شد.

69 کیلوگرم:


محمد عظیمی در دورهای اول و دوم کشتی‌گیرانی از گرجستان را با نتایج مشابه 2 بر 0 شکست داد اما در مرحله نیمه‌نهایی مقابل کشتی‌گیر روس با نتیجه 2 بر 0 باخت. وی با شکست 2 بر 0 حریف ترک در دیدار رده‌‌بندی به مدال برنز دست یافت.

نتایج فرنگی‌کاران در روز نخست:


همچنین در کشتی فرنگی نیز در وزن 42 کیلوگرم محمد پیامنی با شکست کیانوش ولی‌زاده، دیگر نماینده کشورمان به مدال طلا دست یافت. در این وزن امید امرایی به مقام دهم رسید.
در وزن 54 کیلوگرم رامین طاهری که با ناداوری مقابل کشتی‌گیر میزبان از حضور در دیدار فینال بازمانده بود به مدال برنز دست یافت و در وزن 69 کیلوگرم نیز علی شریفی به مقام سوم رسید.

رده‌بندی رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی به شرح زیر است:

کشتی آزاد:


42 کیلوگرم: 1- صابر خانجانی (ایران) 2- عظمت توبیک (قزاقستان) 3- مهمت ارزین (ترکیه) و تاهیفون عبداله‌یف (گرجستان) 9- امین خدابخش (ایران)


54 کیلوگرم: 1- کورال بیک عمربیکوف (قزاقستان) 2- زانودوس اسلام‌اف (قزاقستان) 3- بوریس سیمونوف (روسیه) و ایمان صادقی (ایران) 10- فائز عراری زاده (ایران)


69 کیلوگرم: 1- مورتاز مسلم‌اف (روسیه) 2- احمد اوکسوز (ترکیه) 3- محمد عظیمی (ایران) و اسلام دودایف (فرانسه)

کشتی فرنگی:


42 کیلوگرم: 1- محمد پیامنی (ایران) 2- کیانوش ولی‌زاده (ایران) 3- آدم ساکار (ترکیه) و باتوهان اوزکوزت (ترکیه) 10- امید امرایی


54 کیلوگرم: 1- احمد اوکار (ترکیه) 2- برهان آکبوداک (ترکیه) 3- آبیلار کاریپزان (قزاقستان) و رامین طاهری (ایران)


69 کیلوگرم: 1- باتوهان کویونچو (ترکیه) 2- اسلام ایرگان (ترکیه) 3- علی شریفی (ایران) و سلکوک اوزبیک (ترکیه)

منبع: همشهری آنلاین