گروه شهری: عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با اشاره به موضوع آلودگی هوای پایتخت و انتقاد از مسئولان اجرایی که هرازگاهی از راه حل‌های موقت و عجیب در این باره سخن می‌گویند، بر لزوم استانداردسازی خودروها و کارخانه‌ها و... توسط سازمان استاندارد تاکید کرد.

عبدالعزیز جمشید زهی با انتقاد از نحوه رفتار مسئولان اجرایی کشور با آلودگی هوا، و سخن گفتن آنها از راه‌حل‌های عجیب، نارکارآمد و در عین حال موقتی و گذرا، همه نهادهای مؤثر، همچون هواشناسی، وزارت کشاورزی، صنایع و معادن و محیط‌زیست و بهداشت و درمان را برای همکاری در رفع این معضل فراخوانده و از سازمان استاندارد نیز خواست تا نسبت به بررسی استاندارد خودروها و کارخانه‌های اطراف شهر تهران اقدام کرده و نواقص موجود را به اطلاع مجریان برساند.

وی با اشاره به پیگیری‌های مجلس در رابطه با این موضوع، از اینکه آلودگی هوا، صرفا در مواقع ظهور و بروز، به سوژه محافل تبدیل می‌شود، انتقاد کرده و از ضرورت اقدام علمی و دائمی برای حل این معضل سخن گفت.وی با انتقاد از سازمان‌هایی همچون محیط‌زیست در بی‌توجهی به این مشکل، بخش عمده‌ای از آلودگی هوای تهران را ناشی از دود ماشین‌ها و کارخانه‌ها دانست، و با تاکید بر ضرورت توجه سازمان استاندارد و وزارت صنایع به بهبود شرایط حاکم بر این بخش‌ها، حمایت از حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری را نیز از عوامل مؤثر بر رفع این معضل بیان کرد.