همشهری آنلاین : معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه مسئله حجاب و عفاف نباید سیاسی شود، گفت: قانون حجاب و عفاف و بخشنامه‌های آن باید در دانشگاه‌ها اجرایی و از سال جدید این طرح به صورت جدی‌تری در دانشگاه ها پیگیری شود.

دکترغلامرضا خواجه سروی درگفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید طبق قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح عفاف و حجاب را اجرا کنند، افزود: باید محیط دانشگاه‌ها را برای فضای معنوی و اخلاقی دانشجویان آماده کرد.

وی ادامه داد: امنیت اخلاقی باید در محیط دانشگاه‌ها تقویت و ارتقاء داده شود که اجرای آن از وظایف روسا و مدیران دانشگاه‌هاست.

خواجه سروی با اشاره به اینکه رعایت نکردن پوشش مناسب توسط برخی از دانشجویان به علت بی اطلاعی آنان از قانون عفاف و حجاب است، تصریح کرد: با توجه به اقداماتی که تا کنون در دانشگاه‌ها صورت گرفته است، اظهار نظرهای غیرکارشناسی در خصوص عفاف و حجاب بی‌انصافی است.

خواجه سروی با بیان اینکه روسای دانشگاه‌ها موظف به اجرای قانون عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها هستند، افزود: روسای دانشگاه‌ها باید با استفاده از ظرفیت هایی که در اختیار دارند، با رویکرد ایجابی جهت اجرای این قانون برنامه ریزی کنند.

وی با اشاره به اینکه وزارت علوم مجری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی است، افزود: در این راستا مدیران دانشگاه‌ها باید ازدواج دانشجویی را جدی بگیرند و ازدواج پایدار را در دانشگاه تسریع دهند.

معاون فرهنگی وزیرعلوم با بیان اینکه روسای دانشگاه‌ها باید خوابگاه‌های متاهلی بیشتری در دانشگاه‌ها ایجاد کنند، گفت: یکی از مهمترین دلایل عدم رعایت پوشش مناسب در دانشگاه‌ها افزایش سن ازدواج است، به گونه‌ای که 42 درصد از افرادی که پوشش اسلامی را رعایت نمی‌کنند یا در سن ازدواج قرار دارند یا سنشان از ازدواج گذشته است.

وی در پایان گفت: طرح جدید وزارت علوم در خصوص ازدواج دانشجویی تدوین شده و به زودی به مجلس ارائه می‌شود.