همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور ایران از اقدامات دولت برای کاهش مصرف بنزین در کشور خبر داد و از جمله گفت خودروسازان داخلی از اول تیرماه 86 موظف به تولید خودروهای دوگانه‌سوز خواهند بود.

به گزارش سایت رسمی رئیس‌جمهور، محمود احمدی‌نژاد در گفتگو با صدا و سیمای جمهوری اسلامی، گزارشی از «عملکرد دولت در 45 روز گذشته به مردم» ارائه داد و گفت: سالانه حدود 12میلیارد دلار بنزین در کشور مصرف مى شود که این رقم تقریباً با میزان هزینه‌اى که دولت از محل درآمدهاى نفتى صرف اداره امور جارى کشور مى‌کند برابر و از بودجه عمرانى کشور بیشتر است.

رئیس‌جمهور گفت دولت قصد دارد در چهار سال آینده  400 کیلومتر به شبکه ریلی کشور اضافه کند و به گسترش ناوگان اتوبوسرانی و تاکسی‌رانی در شهرهای بزرگ کشور یاری رساند.

وی افزود: با توجه به اینکه 7 میلیون سوارى در کشور در حال تردد است و سالانه یک میلیون دستگاه نیز به آن اضافه مى‌شود، باید هر چه سریع‌تر با ایجاد جایگاه‌هاى عرضه گاز در سراسر کشور و سرعت بخشیدن به دوگانه‌سوز کردن خودروها، به کاهش مصرف بنزین کمک کرد. بنابراین دولت مقرر کرده است از اول تیرماه 86 همه کارخانجات خودروسازى داخلى موظف به تولید سوارى‌هاى دوگانه‌سوز باشند تا سرعت استفاده از سوخت جایگزین در کشور افزایش یابد.

احمدی‌نژاد همچنین از تأمین منبع مالی برای خارج کردن 250‌هزار خودروی فرسوده در بودجه امسال خبر داد.