رییس‌جمهور گفت که با صدای بلند و با افتخار اعلام می‌کند: ملت ایران در یک تصمیم شجاعانه و تاریخی راه خود را که همان توحید، عزت و شرف یعنی راه حضرت امام خمینی(ره) است، انتخاب کرده است

رییس‌جمهور گفت که با صدای بلند و با افتخار اعلام می‌کند: ملت ایران در یک تصمیم شجاعانه و تاریخی راه خود را که همان توحید، عزت و شرف یعنی راه حضرت امام خمینی(ره) است، انتخاب کرده است و دنیا بداند با امام خود میثاقی الهی بسته‌ایم و همدل، متحد و منسجم تا برافراشتن پرچم لااله الالله و محمدرسول الله بر قلل رفیع عالم این راه نورانی را با قدرت و افتخار ادامه خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دکتر محمود احمدی نژاد شنبه‌شب طی سخنانی در مراسم هفدهمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که در حرم حضرت امام خمینی(ره) و با حضور زائرانی از سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ایران با ایستادگی، فداکاری، پیروی خود از فرهنگ و خط امام و ولایت به الگویی از توحید، خداپرستی، عدالت برای همه بشریت تبدیل شده است. امروز نگاه همه ملت‌ها به پشتیبانی ملت ایران به عنوان نقطه امید همه ملت‌ها برای نجات از چنگال بت‌پرستی، ظلم، سلطه و استکبار است.

وی تاکید کرد: امروز ما یک مسوولیت و ماموریت جدید برعهده داریم؛ همه با هم باید در یک مجاهدت الهی و قیام عمومی وجب به وجب ایران را بسازیم. اقتصاد، فرهنگ، کشاورزی، صنعت ایران باید ساخته و این سرزمین مقدس به یک جامعه پیشرفته، مترقی، مرفه و مقتدر اسلامی به عنوان الگوی همه بشریت تبدیل شود. الگوی حیات طیبه اسلامی باید در این کشور ساخته و پرداخته شود. برای تحقق این آرمان نیازمند وحدت، تلاش، همدلی، همراهی، کار عالمانه، پیگیر و شجاعانه هستیم. دست‌ها را به هم گره و دل‌ها را به هم پیوند زنیم. چشم‌ها را باز و کار کنیم. کشور را با عدالت، معنویت و تلاش بسازیم. وظیفه ما برپایی جامعه‌ای الگوست و من تردید ندارم به لطف خدا و به پیروی از امام(ره) و جانشین شایسته و خلف حق ایشان، ملت ایران خواهد توانست در مدت کوتاهی جامعه‌ی نمونه اسلامی را در سرزمین عزیز ایران برپا کند.

رییس‌جمهور با اشاره به مسایل جهانی نیز اظهار داشت: وقتی می‌گوییم عدالت، عدالت فقط برای روابط بین دو مرز نیست بلکه عدالت یعنی؛ اداره یک کشور بر مبنای عدالت و مناسبات جهان برپایه عدالت. اگر صلح، آرامش و امنیت پایدار می‌خواهیم فقط و فقط برپایه توحید و عدالت امکان‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: یک نظام برپایه ظلم، تبعیض و بی‌عدالتی ناپایدار و فرو ریختنی است. بارها گفته‌ایم که ملت ما شاگردان مکتب امام(ره) هستند. ما نه اهل ظلم، زورگیری و تجاوز هستیم و نه اجازه خواهیم داد هیچ‌کس به حقوق ما تعرض و تجاوز کند.

احمدی نژاد تاکید کرد: ملت ایران ملتی صلح دوست و به همین دلیل مانند یک دریا آرام است. ملت ایران برای همه ملت‌ها صلح و آرامش می‌خواهد و پیام آور رحمت برادری و صلح برای همه ملت‌هاست، ولی ظلم و تجاوز به حقوقش را تحمل نمی‌کند و در مقابل آن یک دریای طوفانی با امواج سهمگین است که هر متجاوزی را به ساحل سنگی خواهد کوبید.

وی تاکید کرد: بارها اعلام کرده‌ایم که صلح و آرامش برپایه توحید و عدالت را برای همه می‌خواهیم، ولی متاسفانه بعضی از قدرت‌ها عادت کرده‌اند که با سایر ملت‌ها با ادبیات زشت، از موضع ارباب و رعیتی، قدرت و طلب‌کاری گفت‌وگو کنند. من به آن‌ها می‌گویم که زمان این ادبیات گذشته است. آن‌ها باید باور کنند که دوران آقایی مبتنی بر زور، تهدید و تبعیض به پایان رسیده است. باید لحن و ادبیات خود را عوض و از موضع برابر با ملت‌ها صحبت کنند.

به گزارش ایسنا رییس‌جمهور با بیان این که مستکبران خودشان را همه عالم می‌دانند خطاب به آن‌ها گفت: شما در بین ملت خودتان هم مقبولیت ندارید، چطور چهار تا کشور دور هم جمع می‌شوید و اسم آن را جامعه جهانی می‌گذارید؟ سران هشت کشور اسلامی که بیش از 900 میلیون جمعیت را در خودشان جای می‌دهند، جمع شده‌اند و همه به اتفاق و با تاکید بر حقوق ملت ایران در استفاده از چرخه سوخت هسته‌یی تایید و صحه گذاشته‌اند، شما آن‌ها را جامعه جهان حساب نمی‌کنید، اما وقتی چهار قلم آدمی که در بین ملت خودشان هم هیچ جایگاهی ندارند دور هم جمع می‌شوند، اسمش را جامعه جهانی می‌گذارید؟ اگر 114 کشور عضو جنبش غیرمتعهدها با هم جمع شوند، دو سوم کشورها و ملت‌های جهان را در خودشان جای داده‌اند، این‌ها با صراحت و با تاکید بر حقانیت حق ملت ایران در استفاده از چرخه‌ی سوخت هسته‌یی صحه گذاشته و تایید کرده‌اند، آیا این‌ها جامعه‌ی جهانی نیستند، اما چهار تا آدمی که جرات نمی‌کنند در بین ملت خودشان هم ظاهر شوند جامعه جهانی محسوب می‌شوند؟ به شما نصیحت می‌کنیم که این تفکر را و این بداخلاقی‌ها و نگرش را عوض کنید. این‌ها متعلق به صد سال قبل است. امروز ملت ما بیدار شده‌اند. باید با ملت‌ها از موضع عدالت برابر و احترام صحبت کنید.

احمدی نژاد ویژگی‌ دیگر مستکبرین را دوری از توحید و خداپرستی و عادت به صحبت با زبان تهدید عنوان کرد و خطاب به آن‌ها افزود: چشم‌ها و گوش‌های‌تان را باز کنید؛ 27 سال است با ملت ما با زبان تهدید صحبت کرده‌اید، چه سودی برده‌اید؟ این چه ادبیاتی است که از یک طرف می‌گویید می‌خواهیم مذاکره کنیم و از طرف دیگر از زبان تهدید استفاده می‌کنید؟ می‌گویید اگر چه نشود و چه نشود و چه نشود یا چه بشود، چه بشود و چه بشود ما تحریم می‌کنیم، با کی دارید صحبت می‌کنید؟ تا کی می‌خواهید با دنیا این‌گونه تعامل کنید؟ آیا فکر می‌کنید مذاکره همراه با تهدید مذاکره است؟ بدانید امروز ضعیف‌ترین و کوچک‌ترین ملت‌ها هم زیر بار این نوع ادبیات تهدید و تعامل شما نخواهند رفت.

وی گفت: به ما پیغام داده‌اند که می‌خواهند یک سلسله پیشنهاداتی را بفرستند. حرف‌های ضد و نقیضی شنیده‌ایم؛ بعضی گفته‌اند این پیشنهادات خیلی سازنده و مثبت است و می‌خواهیم روابط خودمان را با ملت ایران اصلاح کنیم، حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسیم، دست از مزاحمت در مقابل ملت ایران برداریم. حرف‌های دیگری هم شنیده‌ایم؛ گفته‌اند آقای سولانا می‌خواهد به ایران بیاید و درباره این پیشنهادات توضیح بدهد، گفته‌اند ما پیشنهادات را می‌خواهیم پس از مشورت با شما تنظیم کنیم. ما می‌گوییم بسیار خوب! البته از دیگران حرف‌های ضد این‌ها را هم شنیده‌ایم و منتظر خواهیم ماند که حرف‌ها را بزنند و پیشنهادات را بدهند. بعد از شنیدن پیشنهادات، براساس منافع و مصالح ملت ایران تصمیم خواهیم گرفت و این تصمیم را برای همه اعلام خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا رییس‌جمهور هم‌چنین خطاب به ملت ایران تاکید کرد تا مخالفان نیز بشنوند: ما تولید و استفاده از فن‌آوری سوخت هسته‌یی صلح آمیز را جزو حقوق مسلم و قانونی خود می‌شناسیم و درباره حقوق مسلم خود با هیچ کس مذاکره نخواهیم کرد. این که بخواهند راجع به حق مسلم و قانونی یک فرد یا یک ملت مذاکره کنند، مثل این است که ما اجازه دهیم فردا بیابند راجع به استقلال‌مان با ما مذاکره کنند. ما درباره‌ی استقلال خودمان با هیچ کس مذاکره و گفت‌وگو نخواهیم کرد. این که درباره حقوق خودمان بخواهیم مذاکره کنیم مثل این است که فردی به خانه فرد دیگری مراجعه کند و سند شش دانگ قانونی را از صاحبخانه بخواهد و او را از خانه بیرون کند تا خود داخل شود و درباره مالکیت او بر این خانه گفت‌وگو کند. این انحراف، ظلم و تبعیض است.

رییس شورای عالی امنیت کشور در عین حال تاکید کرد: ما اهل مذاکره، گفت‌وگو، منطق، تعامل و پیگیری منافع ملت‌ها هستیم و مسایل زیادی است که می‌توانیم درباره‌ی آن گفت‌وگو و برای رفع آن‌ها راه حل پیدا کنیم. امروز در عالم مسایل فراوانی ذهن همه را به خود مشغول کرده است که می‌توانیم درباره‌ی آن‌ها صحبت کنیم؛ درباره بسط صلح، امنیت و آرامش در جهان. روابط برابر دو جانبه. جلوگیری از اشاعه سلاح‌های هسته‌یی و سلاح‌های کشتار جمعی. اگر بناست مذاکره کنیم، مذاکره قید و شرط ندارد. اگر برای گفت‌وگو با ملت ما قید و شرط بگذارند، بدانند ملت ایران هرگز زیر بار گفت‌وگوی از موضع تهدید یا با قید و شرط که حقوق مسلمش را نادیده بگیرد، نخواهد رفت.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران اهل مذاکره است و در فضای عادلانه مذاکره خواهد کرد افزود: از گفت‌وگو در شرایط عادلانه استقبال می‌کنیم. البته هیچ پیش قضاوتی در خصوص پیشنهاداتی که پایان هفته و یا اوایل هفته آینده خواهند داشت نمی‌کنیم و منتظر می‌مانیم و درباره‌ی آن بعدا تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی بار دیگر خطاب به ملت ایران گفت: حق استفاده از انرژی هسته‌یی صلح آمیز و فناوری تولید سوخت از ابعاد گوناگون انرژی هسته‌یی یک حق طبیعی و قانونی ماست. امروز همه ملت ایران کوچک و بزرگ، زن و مرد داخل و خارج کشور پیر و جوان همه یک فریاد دارند و بر حقوق مسلم خود در استفاده از انرژی هسته‌یی تاکید می‌کنند.

وی با بیان این که کوفی عنان در تماسی خواسته بود درباره پیشنهاداتی که به ما خواهند داد بدون عجله بررسی داشته باشیم، گفت: ما نیز اعلام می‌کنیم که عجله نکرده و این پیشنهادات را بررسی خواهیم کرد. ایشان خواستند برای این که برخی رسانه‌ها و گروه‌ها فضا را آلوده نکنند تا زمانی که پیشنهاد اروپایی‌ها و کشورهای 5+1 به نقطه‌ی روشن و مشخص و قطعی نرسیده است حرف‌هایی را که به ما می‌زنند علنی نکنیم. ما نیز پذیرفتیم، اما بدانند که ما در مقاطع مناسب همه جریاناتی که گذشته است و مذاکرات پس از این را، کلمه به کلمه ثبت می‌کنیم و در وقت مناسب به اطلاع مردم عزیز ایران خواهیم رساند.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام پیامبر اعظم(ص) اظهار داشت: گرچه همه سال‌ها زمان‌ها و روزها متعلق به پیامبر اسلام است، اما به نظرم این یک لطف الهی به ملت ما و تمام بشریت بود تا یک بار دیگر دل‌ها متوجه آن کانون حقیقت و مرکز نور و زیبایی شود.

وی ادامه داد: سال پیامبر یعنی؛ گرایش بیشتر به حق و توحید، نور، معرفت و هدایت، انتشار معرفی متکی بر وحی، رساندن پیام الهی به تشنگان زلال توحید، معرفی انسانی کامل به عنوان الگوی همه بشریت، تلاش برای ترویج مکارم اخلاق، رافت، محبت و مهرورزی، گذشت، عفو و برادری، خدمت و دلسوزی برای مردم، اخلاص و کار برای خدا، کار و تلاش برای حفظ و بسط منافع و مصلحت مردم و ترویج منافع ملی بر مصلحت و منفعت شخصی، امیدواری به پیروزی حق و حل مشکلات و گشایش در معیشت مردم، استقامت در اجرای فرمان خدا، صبر و تحمل مقاومت و ایستادگی، عزت و کرامت برای همه انسان‌ها، عرفان و عشق ورزیدن و تشدید حب به پروردگار، نزول رحمت حق، سازندگی، نصرت اسلام به اذن الله تعالی، صلوات بر محمد و آل محمد.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: پیامبر ما کانون همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها بود و هر چه از خوبی و کرامت جستجو کنیم، همه در وجود پیامبر عزیز ما جمع است. پیامبر بنده خدا بود و آینه‌ای از جمال جلال و جبروت حضرت حق. خداوند پیامبر را برای همه بشریت الگو قرار داد؛ برای امامان معصوم، برای صلحا، صدیقین شهدا و برای همه بشریت و ما برای معرفی پیامبر و درس آموختن از مکتب ایشان به جای دوری نمی‌رویم. در توصیف و کلمات معطل نمی‌کنیم، از ذهن و زبان بیرون آمده و در عین و جلوه، نمونه‌ای از درس آموختگان پیامبر اسلام را بررسی می‌کنیم؛ امام بزرگوار ما با همه عظمت و مقام خود، تاثیرگذاری در جهان امروز، علم و معرفت، زهد، تقوا و شجاعت، بینش و تدبیر، مقاومت و ایستادگی، اخلاق خوش و خدمت به مردم، دلسوزی برای مستضعفان،‌ ایستادگی در برابر متکبران عالم، تنها و تنها شاگردی از مکتب حبیب‌الله خاتم النبین و سیدالمرسلین حضرت محمد بن عبدالله بود. پیامبر ما چنین شاگردانی را تربیت می‌کند و می‌خواهد که امت او و همه بشریت مانند ایشان باشند.

وی به آیه " ولکم فی رسول الله اسوه حسنه" اشاره کرد و ادامه داد: الگوی کامل همه زیبایی‌ها در وجود پیامبر عزیز اسلام است، آیا می‌توانیم معتقدتر، کامل‌تر، اکرم‌تر و اعظم‌تر از او امامی پیدا کنیم. بالاترین درس پیامبر اسلام و همه پیامبران الهی توحید و پس از آن عدالت است؛ عمود خیمه دین، رمز عالم بقا، سمت و سو و مرکزیت همه عالم و حرکت همه عالم به سوی خدا.

وی خاطرنشان کرد: آن‌چه ما در عالم می‌بینیم، همه جلوه‌هایی از یک حقیقت هستند و آن حقیقت توحید است؛ معمار همه عالم یکی و او یگانه یکتاست. همه عالم و همه ذرات عالم یک شعار را زمزمه می‌کنند و می‌گویند" وحد لا اله الا هو." البته ما مهجور و محجوبیم. امام بزرگورا ما فرمودند" عالم پر از هیاهوست و این هیاهو اقرار به توحید است." همه ذرات عالم لحظه به لحظه فریاد می‌زنند" لا اله الاالله"

احمدی‌نژاد ادامه داد: خورشید توحید در ذره ذره وجود عالم متحلی است و می‌درخشد، توحید یعنی؛ نور خدا همه عالم را روشن کرده است، همه عالم ذی شعور است، هوشیار است و به اذن خدا همه عالم در حال تسبیح هستند، همه در حال ذکرند.

وی به آیه " یسبح لله ما فی السموات و ما فی الارض" اشاره کرد و اظهار داشت: توحید یعنی در همه عالم هیچ ذره‌ای وجود ندارد مگر این که در مسیر هدایت الهی و تحت فرمان اوست. همه عالم محضر خداست، همه عالم محضر آن واحد، صمد است.

وی فرمایش حضرت امام مبنی بر این که " عالم محضر خداست پس در محضر خدا معصیت نکنید " را یادآور شد و افزود: توحید یعنی خدا اول، آخر، ظاهر، باطن، آگاه به همه عالم ظاهر و باطن غیب و شهود سر و باطن است و هیچ کس در عالم شانی ندارد جز این که از خدا باشد. هیچ کس شانی ندارد جز شان بندگی و وابستگی و جز شان مخلوق بودن.

رییس‌جمهور با بیان این که بالاترین شان برای انسان‌ها بندگی خداست خاطرنشان کرد: عزیزترین مردم کسی است که بندگی او بیشتر، خالص‌تر، عمیق‌تر باشد. بندگی خالص برای خدا شانی است که فقط نفوس مطمئنه به آن رسیده‌اند و آن مرتبه بالا که خداوند به آن‌ها فرمود" فادخلی فی عبادی" و این مقام اولیاء، انبیاء و بندگان مخلص خداست. بدانید که شان بندگی بالاترین شانی است که خداوند برای انسان‌ها مقدر کرده است. حتی برای ولی مکرم پیامبر اسلام حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب و فرزندان او (ع) شان بندگی بالاترین شان‌هاست. حتی برای مقام عظمای ولایت کون و مکان در عصر حاضر یعنی حجت‌بن الحسن حضرت مهدی (عج).

به گزارش خبرنگار ایسنا وی در ادامه سخنان خود در حرم مطهر امام خمینی(ره) گفت: امام بزرگواری که ما در محضر او هستیم، مراتب بسیار بالایی از بندگی خداوند را به دست آورده بودند و در پرتو آن بندگی به مقاماتی رسیدند که فقط خدا می‌داند و بس. او بنده خدا و صاحب هیبتی ابراهیمی شد که همه متکبران عالم در مقابل او خوار و ذلیل شدند. ایشان در پرتو بندگی خدا قلوب انسان‌ها را تسخیر کرد و امروز هر جای دنیا که می‌رویم از نام امام با تعظیم و تکریم یاد می‌کنند. امروز امام ما در قلب و فطرت همه انسان‌های عالم زنده، جاری و ساری است.

احمدی‌نژاد گفت: بالاترین شان بندگی خدا و پایین‌ترین مرتبه معصیت خداست. توحید به ما می‌آموزد که اگر در مسیر بندگی خدا حرکت کنیم همه عالم به سوی ما می‌آیند و از ما پشتیبانی می‌کنند و اگر خدای نکرده در مسیر غیر خدا حرکت کنیم همه عالم علیه ما خواهند بود، مگر این که از راه ناصحیح برگردیم.

وی ادامه داد: توحید یعنی؛ خدا بر همه چیز قادر است، انه علی کل شیء قدیر، خدا منشاء همه‌ی قدرت‌هاست و همه‌ی قدرت‌ها جزیی از قدرت خدا هستند، هیچ چیز و هیچ کس نمی‌تواند در مقابل خدا از خود چیزی نشان بدهد، همه هیچ هستند و هر چه هست خداست، همه از اوست، تمام عالم قائم به اوست و او قائم بر همه چیز است، خدا منشا حیات و حی مطلق، لایزال و ابدی است، خداست که زنده‌ می‌کند و می‌آفریند، حیات می‌دهد و می‌میراند.

احمدی نژاد ادامه داد: خداوند مالک ملک و ملکوت است، به هر که بخواهد می‌دهد و از هر کس بخواهد می‌گیرد، عزت و ذلت به دست اوست، تمام خیرات عالم به دست اوست، او مالک و صاحب همه چیز است و او بر همه چیز عالم است، همه علم‌ها و معرفت‌ها از اوست و هر کس هرچه می‌داند به اذن اوست.

وی با بیان این که ما از درک این مفاهیم ناتوانیم اظهار دشت: این معارف همه به برکت وجود نازنین امام امت رضوان الله تعالی در کشور ما جاری شد. امام با این عرفان و با این فهم از عالم همراه همه پیامبران(ع)، ائمه(ع)، ملائکه، موحدان و همه ذرات عالم لحظه به لحظه فریاد می‌زند" لا اله الا الله" و این ریشه و علت اصلی همه توفیقات و پیروزی‌های امام بزرگوار ماست که او هیچ چیز را جز خدا در عالم موثر نمی‌دانست. او به این معارف ایمان حقیقی داشت، چون همه چیز را از خدا می‌دانست. برای احدی از قدرت‌های عالم هیچ شانی قائل نبود و از هیاهوها و تبلیغات آنان، از چنگ و دندان نشان دادن و از توپ و تشر زدن آنان هیچ باکی نداشت و لحظه‌ای به خود ترس راه نداد.

رییس‌جمهور ادامه داد: آری آن کسی که به خدا ایمان دارد از هیچ قدرتی جز خدا نمی‌هراسد و ترسی به دل راه نمی‌دهد و امام عزیز ما با همین اندیشه ملت ایران را تربیت کرد، ملتی خداپرست مومن و انقلابی.

وی یادآور شد: وقتی جوانان ما به میدان‌های نبرد در دفاع مقدس اعزام می‌شدند با آن که دشمن متجاوز مورد حمایت قدرت‌های شرق و غرب و از همه تجهیزات پیشرفته نظامی برخوردار بود، با مال، تبلیغات و سیاست حمایت می‌شد همه جبهه استکباری به نفع او و علیه ما در مقابل ما متحد بودند، اما چون جوانان ما بنابر آموزه‌های امام - که قدرت‌های استکباری را غیرخدایی و پوشالی پوک می‌دانستند - فقط و فقط به قدرت خداوند غیب و به نزول نصرت او ایمان داشتند در مقابل دشمن با دست خالی ایستادند و به لطف خدا پیروز شدند.

احمدی نژاد تاکید کرد: امام معلم همه‌ی شجاعان، معلم همه‌ی مجاهدان فی سبیل الله و معلم همه قهرمانان نبرد توحید و خداپرستی علیه شرک و بت پرستی بود. امام(ره) در عصر ما به لطف خدا و به واسطه خداپرستی و اخلاقش علم بت‌شکنی را برافراشت، بت‌های عالم را شکست و همه بت‌ها و هیمنه‌ی آن‌ها را فروریخت.

وی افزود: امام عزیز ما چون فقط خدا را می‌دید و خود را نمی‌دید، از خود گذشت و به خدا روی کرد و همه عالم متوجه او شدند. امام چون از ظلمت نفس خود گذشت، به نور خدا یعنی به حکمت، روشنی قلب، عرفان، حقیقت عالم و به مقام اطمینان رسید.

رییس‌جمهور شخصیت حضرت امام(ره) را مطمئن به پیروزی حق و شکست و خواری دشمنان اسلام توصیف کرد و یادآور شد: ایشان فرمودند که با قلبی آرام و دلی مطمئن دنیا را ترک کردند و امروز چه بسیار فرزندان روح‌الله که با تلاش و مجاهدت و پیروی از آن عزیز، به همین مقامات رسیدند و در شرایطی که می‌دانستند در جبهه‌ها کشته خواهند شد بارویی گشاده و آغوشی باز به استقبال شهادت و لقا پروردگار شتافتند.

احمدی‌نژاد از آثار دیگر ایمان به توحید و اخلاص و بندگی خدا را خضوع و خشوع در برابر بندگان خدا و خدمت به مردم عنوان کرد و افزود: کسی که برای خدا جز بندگی خدا شان نمی‌شناسد در برابر مردم خاضع است. قلب او از محبت مردم پر است. رنج‌ها و مصیبت‌های مردم او را رنجور می‌کند. امام بزرگوار ما با غصه‌های مردم غصه‌دار و با شادهای مردم شاد بود. عزیزان من اگر می‌بینیم که در دنیا زورگویی ظلم تجاوز و بداخلاقی است همه این‌ها از ناحیه‌ی کسانی است که به جای بندگی خدا بندگی نفس خدا و بندگی هوای خود را می‌کنند، به جای پرستش خدا پرستش قدرت، ثروت وشهرت را انتخاب کرده‌اند و همه چیز را در خدمت خود می‌خواهند. اموال، آبرو، ذخائر و قدرت مردم را فقط و فقط در خدمت شهوات و قدرت طلبی و خواسته‌های دنیای خود می‌خواهند.

وی خطاب به حاضران در این مراسم گفت: عزیزان من جان کلام این است؛ امام ما موحد و مخلص بود، هیچ موثری را در عالم جز خدا نمی‌شناخت، همه چیز را از خدا می‌دانست، به او امیدوار و متوکل بود، جز بندگی و رضایت او هیچ مطلبی نداشت، برای خدا قیام و فقط برای خدا کار کرد.

وی با بیان این که امروز نیز آن‌چه امام(ره) می‌فرمودند در گوش‌های ما طنین‌انداز است افزود: ‌فرزندان امام این ندای الهی را با گوش جان شنیده و در قلب‌های خود جای داده‌ و بر زبان خود جاری کرده‌اند که وحده لااله الاهو. تا زمانی که این ندا هست، تا زمانی که در میهن اسلامی و در بین ملت‌ها این فریاد بلند است، این ایمان موج می‌زند، و تا زمانی که توحید هست، هیچ قدرتی نخواهد توانست که قدرت ملت عزیز ایران را بشکند.

رییس جمهور سالگرد رحلت امام (ره) را به تمامی سوگواران و بشریت تسلیت گفت و اظهار داشت: برخی تصور می‌کنند که امام رفته است، اما من به شما می‌گویم که ایشان زنده است و خورشید وجود امام از یک افق بالاتر در همه عالم می‌تابد.

وی افزود: امروز اندیشه، فرهنگ و رهنمودهای امام نسخه شفابخش آلام همه بشریت است.

احمدی نژاد در پایان برای امام(ره) و همه شهدای انقلاب علو درجات را مسالت کرده و از ملت شریف ایران که ثابت قدم ایستاده‌اند تشکر کرد.

مردم سوگوار حاضر در حرم امام خمینی (ره) در هنگام ورود رییس جمهور شعار می‌دادند: صلی علی محمد بوی رجایی آمد، رییس جمهور ما تسلیت تسلیت، بسیجی دلاور حمایتت می‌کنیم.

آن‌ها همچنین در خلال سخنان رییس‌جمهور بارها با تکبیر سخنان او را تایید کردند و شعار سر دادند:

احمدی احمدی خدا نگهدار تو، انرژی هسته‌یی حق مسلم ماست، مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی، آیت‌الله موسوی بجنوردی، تعدادی از اعضای هیات دولت و علما و روحانیون نیز در این مراسم حضور داشتند.

در حالی که رییس جمهور مشغول سخنرانی بود تعدادی از مردم از جای خود برخاستند، احمدی‌نژاد خطاب به آنان گفت مگر خسته شده‌اید، کی خسته‌ است؟

مردم پاسخ دادند دشمن. یاران احمدی نژاد هرگز خسته نخواهند شد.

 

کد خبر 41

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز