لندن: آشپزهای انگلیسی توانستند با سرخ‌کردن 448کیلوگرم سیب‌زمینی و ماهی نام رستورانی را که در آن مشغول به‌کار هستند در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برسانند.

 برای آماده‌سازی این مقدار سیب‌زمینی و ماهی سرخ‌شده، 5کارگر به‌مدت 4ساعت و 20 دقیقه سیب‌زمینی و ماهی‌ها را پوست کنده، داخل روغن داغ ریختند و سپس غذای آماده شده را بسته‌بندی کردند. تاکنون هیچ رستورانی در جهان موفق نشده چنین حجمی از موادغذایی را در این زمان کوتاه سرخ کند. پس از آن هریک‌ از بسته‌های ماهی و سیب‌زمینی سرخ‌شده در این رستوران به مبلغ یک‌پوند فروخته و پول حاصل از آن صرف امور خیریه شد. پیش از این رستوران دیگری در انگلیس با سرخ کردن 368 کیلوگرم سیب‌زمینی در سال 2004میلادی از این لحاظ رکورددار بود.

موتور روی هوا

کانبرا: یک‌خلبان بالگرد استرالیایی پس از ماه‌ها تلاش موفق شد، موتورسیکلتی بسازد که با فاصله چند‌متری از زمین حرکت می‌کند. کریستوفر مالوی 32ساله برای ساخت این موتورسیکلت نزدیک به 2 سال و نیم وقت صرف کرده و به گفته خودش تمام پس‌اندازی را که داشته برای طراحی این موتورسیکلت ویژه خرج کرده است. کریستوفر که نام این موتورسیکلت را «Hoverbike» یا «موتورسیکلت شناور» گذاشته، می‌گوید در آینده نزدیک با تغییراتی که در آن ایجاد خواهد کرد، رانندگی با موتورسیکلت در ارتفاع 3هزارمتری از سطح زمین و با سرعت 160کیلومتر در ساعت را امکان‌پذیر می‌کند. گفتنی است این موتورسیکلت توانست نخستین آزمایش را با موفقیت پشت‌سر بگذارد و گفته می‌شود 45هزار پوند ارزش دارد.

فرزندخواندگی گوریل

پاریس: یک زوج فرانسوی بدون‌ فرزند یک گوریل را به فرزندی پذیرفتند.پی‌یر و ایلین دِویلن یک‌زوج نازای فرانسوی هستند که منزلشان با یک باغ‌وحش فاصله چندانی ندارد. این‌دو زمانی که این گوریل 13ساله را در باغ‌وحش دیدند تصمیم گرفتند به هر طریقی که شده آن‌را به‌خانه بیاورند و از آن نگهداری کنند. بنابراین، این گوریل را که «دیجیت» نام دارد به‌عنوان فرزند از باغ‌وحش پذیرفتند و به خانه خود آوردند. با وجود این به نظر می‌رسد که آنها برای نگهداری این گوریل با مشکلاتی روبه رو شده‌اند چراکه دیجیت وزنی حدود 80کیلوگرم دارد و روز به روز نیز چاق‌تر می‌شود. گفتنی است پیش از آنکه این گوریل توسط این زوج سالمند به خانه آورده شود، در قرنطینه باغ‌وحش به مدت یک‌روز باقی ماند و مورد آزمایش‌های پزشکی کامل قرار گرفت.

پرواز با جت آبی

لندن: مهندسان یک‌شرکت انگلیسی موفق به ساخت موتوری از نوع جت شدند که در آن آب با فشار زیاد به بیرون رانده شده و این امکان را به فرد می‌دهد که برفراز سطح آب دریا و اقیانوس، پرواز کند. مدیر این گروه از مهندسان که آدرنالین جانکیز نام دارد همیشه با خیال‌پردازی، خودش را در نقش اصلی فیلم‌های تخیلی - پلیسی تصور می‌کرده و همین موضوع باعث شده تا وی برای ساخت این جت دست به‌کار شود. افرادی که این موتور منحصربه‌فرد را به خود ببندند می‌توانند تا ارتفاع حدود 9تا 10متر از سطح آب فاصله بگیرند. گفتنی است این موتور یک‌مخزن کوچک بنزین داخلی دارد ولی می‌توان ‌آن‌را توسط شیلنگ بلندی به یک‌مخزن بزرگ 100لیتری بنزین نیز متصل کرد که در این حالت هر فرد می‌تواند حدود 3ساعت پرواز کند. کرایه این موتور برای هر نیم‌ساعت 250دلار است.