تگزاس: یک‌مرد آمریکایی که به‌دلیل حکم اشتباه دادگاه، 18‌سال از عمر خود را در زندان سپری کرده بود،‌ 1.4 میلیون دلار غرامت دریافت کرد.

 تصمیم گیری درباره بودجه آمریکا به تعویق افتاد

آنتونی‌گریوز که به اتهام مشارکت در قتل 6نفر، 18‌سال از عمر خود را در حبس گذراند در یک جلسه‌خصوصی با مقامات قضایی این پول را دریافت کرد. گریوز متهم شده بود که در ماجرای قتل یک‌پیرزن و 5‌کودک با قاتل اصلی به نام رابرت‌ایرل کارتر، شریک جرم بوده است. هردوی این متهمان به مرگ محکوم شده بودند اما با اعتراف متهم اصلی سرنوشت گریوز تغییر کرد. کارتر پیش از مرگش اعتراف کرد که گریوز در این قتل‌ها نقشی نداشته است و دادگاه حکم نهایی برای آزادی گریوز صادر کرد و به‌خاطر اینکه وی این سال‌ها را به‌اشتباه پشت میله‌های زندان بوده 4/1میلیون دلار غرامت به او پرداخت کرد.

اخراج پلیس‌های چاق

مسکو: پلیس روسیه قصد دارد کارمندانی را که اضافه وزن دارند اخراج کند. در این اقدام پلیس روسیه، به کارمندانی که اضافه‌وزن دارند، یک‌برنامه رژیم‌غذایی و ورزشی داده می‌شود که باید از آن پیروی کنند. از این پس کاهش وزن این کارمندان باید انتهای هر ماه مشخص شده و تست ورزش بدهند. ابتدا به کارمندانی که وزن خود را طبق آنچه که برای هر ماه مشخص شده کاهش نداده‌اند، اخطاری داده خواهد شد و سپس اگر آنها بازهم تنبلی کنند و برای کاهش وزن خود اقدامی نکنند، از کار اخراج می‌شوند. البته پلیس برای اجرای برنامه امکاناتی مانند وسایل ورزشی قابل حمل را نیز برای ماموران خود در نظر گرفته است. چنین اقدامی در پی آن صورت گرفت که تعداد پلیس‌های با چشم‌های پف‌کرده‌و‌شکم بزرگ در روسیه زیاد شده است.

دور زدن جزیره با سرعت سر‌سام‌آور

نیویورک: یک‌راننده آمریکایی موفق شد در عرض 26دقیقه و 3ثانیه با خودروی خود جزیره «منهتن» در ایالت نیویورک را دور بزند و رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند. تصویربرداری از مسیر حرکت این راننده که نامش فاش نشده است نشان می‌دهد که سرعت وی بسیار زیاد بوده است. این مرد موفق شد رکورد پیشین که متعلق به «الکس ‌روی» در سال 2001 میلادی بود را بشکند. گفتنی است که دور جزیره منهتن حدود 100کیلومتر است. محاسبات نشان می‌دهد که میانگین سرعت وی در طول رانندگی حدود 230کیلومتر درساعت بوده است. البته سرعت وی دربخش‌هایی از مسیر بیشتر از این بوده زیرا وی برای عبور از پیچ و خم‌های جاده حداکثر با سرعت150کیلومتر درساعت حرکت می‌کرد.

ربات سرآشپز

مونیخ: یک‌گروه از مهندسان آلمانی موفق به ساخت رباتی شده‌اند که می‌تواند بسیاری از کارهای آشپزی را خودش به‌تنهایی انجام دهد. این ربات که نمونه تکمیل شده ربات‌های آشپزی است که پیش از این در جهان ساخته شده‌اند، می‌تواند حتی مواد لازم برای تهیه بسیاری از غذاها را از قفسه فروشگاه انتخاب کند و آن‌را بردارد. مدیر این گروه معتقد است که ساخت رباتی که بتواند شطرنج بازی کند خیلی راحت‌تر از طراحی ربات آشپز است. این ربات مانند یک‌آشپز حرفه‌ای عمل می‌‌کند زیرا هنگام برداشتن موادغذایی سرخ‌شده مانند کوکو و سوسیس به نوعی کفگیر را به زیر آنها می‌زند که نه غذا خراب شود و نه به کف ماهیتابه آسیبی برسد. همچنین از مقدار مناسب هریک از موادغذایی هنگام پخت غذا استفاده می‌کند.

کد خبر 139263

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز