گروه سیاسی: همزمان با فرارسیدن میلاد امام زمان‌(عج) هفتمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت صبح روز پنجشنبه در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما با عنوان «رسانه: جامعه و حکومت زمینه‌ساز؛ راهبردها و راهکارها» برگزار شد.

در نخستین روز این همایش آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر بنا به حفظ نظام داریم باید مرابطه داشته باشیم و اگرکسی مرابطه را بی‌اهمیت بداند خود از مجموعه حذف خواهد شد چون این نظام مورد قبول مردم و حضرت ولی عصر(عج) است. به گزارش فارس، آیت‌الله مهدوی کنی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس گفت: گروه‌ها نگویند حتما کاندیدای ما باید بیاید بلکه اصل باید شاخص‌ها و ملاک‌هایی باشد که برای خدمت به این نظام و مملکت مفید است. وی با تأکید بر اینکه هنگام بروز اختلافات، قوای سه‌گانه نظام اسلامی باید با هم مرابطه داشته باشند، اظهار داشت: قوا باید درصورت بروز اختلافات به رهبری مراجعه کنند و کلام ایشان را فصل‌الخطاب خویش بدانند. وی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا روند تصمیم‌گیری گروه 5+6 همان روند گروه 7+8 است، تصریح کرد: هدف ما این است که همین‌طور باشد، البته اگر بشود، ولی فعلاً در ابتدای کار قرار داریم.

رئیس مجلس خبرگان همچنین در مورد اینکه آیا اصولگرایان در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی لیست واحدی را ارائه خواهند داد، گفت: هنوز معلوم نیست، البته نظر ما این است که همه با توجه به شاخص‌ها به‌عنوان معیار دست به دست هم داده و سهم‌خواهی نکنند و انقلاب را مثل گوشت قربانی تقسیم نکنند و در این زمینه انتخاب صلاحیت‌ها را مدنظر قرار دهند، زیرا اینگونه است که دیگر دعوایی صورت نمی‌گیرد. در بخش نخست این همایش نیز حجت‌الاسلام مسعود پورسید آقایی دبیر همایش، گزارشی از اقدامات دبیرخانه همایش بین‌المللی مهدویت ارائه کرد.

وی گفت: مهم‌ترین هدف ما از برگزاری این مراسم ترویج و تعمیق فرهنگ مهدویت است، زیرا ما به‌عنوان یک جامعه شیعی باید یکی از اساسی‌ترین محورهای وحدت ‌بخش خود را در میان سایر مذاهب مسئله مهدویت قرار دهیم. آیت‌الله محمد مؤمن، عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در مراسم هفتمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، گفت: هر کسی ولایت ائمه را بپذیرد نزد خدا از جایگاهی والا برخوردار می‌شود، ولایت امر برای پیاده کردن دستورات خداوند و مراقبت از دنیا و آخرت است که البته ولایت امر تنها به معصومین محدود نشده و بعد از غیبت امام عصر (عج) نیز ادامه می‌یابد. پروفسورحمید مولانا، مشاور رئیس‌جمهور هم در هفتمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با برشمردن ویژگی‌های رسانه زمینه‌ساز ظهور گفت: رسانه‌ زمینه‌ساز ظهور باید بر 7مفهوم توحید، تقوا، امر به معروف و نهی از منکر، امت اسلامی، امانت، عدالت و ولایت بیش از مفاهیم دیگر تأکید کند. همزمان با این همایش، آیین رونمایی از کتب راهبردی برگزار شد.

تجلیل از مهدی یاوران در همایش بین‌المللی دکترین مهدویت

در هفتمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت از شماری از مهدی یاوران برتر با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به‌عمل آمد. به گزارش رسا، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، حجت‌الاسلام میرلوحی مدیر دانشگاه امام صادق(ع)، سردار کوثری، حجت‌الاسلام موسوی مقدم، قائم‌مقام رسانه ملی و حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی، مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم از جمله افرادی بودند که در هفتمین همایش دکترین مهدویت با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از آنان به‌عنوان مهدی یاور برتر تجلیل شد.

منبع: همشهری آنلاین