تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۴

گروهک تروریستی پژاک به‌عنوان بخشی از حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) ترکیه با حمایت مستقیم آمریکا تشکیل شده و چندی است در مرزهای ایران دست به اقدامات تروریستی و آزار مردم ساکن در مناطق مرزی می‌زند.

نیروهای عملیاتی سپاه پاسداران طی هفته‌های گذشته با استقرار در نقطه صفر مرزی ضربات سختی به بدنه اصلی این گروهک تروریستی وارد کردند. در این رابطه با محمد کوثری نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت‌وگو کردیم که در‌پی می‌آید.

  • اقدامات ایران در مقابله با گروهک تروریستی پژاک را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تمامی کشورها معمولا در نقطه صفر مرزی خود اقدامات تامینی برای حفاظت از مرزها و مردم خود انجام می‌دهند. ایران نیز برای این منظور نیروهای نظامی خود را در نقطه صفر مرزی مستقر نموده است. با تکرار حملات تروریستی پژاک، سپاه پاسداران براساس ماموریت خود برای حفاظت از مرزهای شمال غربی کشور، تصمیم گرفت که نیروهای عملیاتی خود را در نقطه صفر مرزی مستقر کند و به این صورت بتواند در نقاط صعب‌العبوری که محل تردد گروهک تروریستی پژاک شده تسلط پیدا کند. اعضای این گروهک تروریستی با عبور و مرور در این نقاط بعضا اقدام به فعالیت‌های تروریستی و قتل‌عام مردم بی‌دفاع می‌کردند که با ورود نیروهای سپاه جلوی اقدامات تروریستی این گروهک ضد‌انقلاب گرفته شد.

  • در حال حاضر وضعیت نیروهای مستقر در نقطه صفر مرزی به چه صورت است؟

نیروهای ایران با استقرار خود در نقطه صفر مرزی اکنون بر منطقه شمال شرقی عراق و مقر این گروهک تروریست اشراف کامل دارند و درصورتی که نیروهای دولت مرکزی عراق یا اقلیم کردستان در نوار مرزی مستقر شوند و اعضای گروهک تروریستی پژاک را کنترل کنند، مشکلی نخواهد بود و در غیراین صورت جمهوری اسلامی ایران برای حفاظت از مرزها و شهروندان خود تروریست‌ها را در هر نقطه‌ای که حضور داشته باشند با قدرت تمام منهدم می‌کند.

  • کشورهای غربی در قضیه گروهک پژاک رویکردی دوگانه داشتند، از یک سو تروریست‌ها را محکوم می‌کنند و از سوی دیگر رهبر این گروهک در اروپا حضور دارد، نظرتان راجع به این موضوع چیست؟

برخورد دوگانه آمریکا و کشورهای غربی درخصوص مقولاتی مانند تروریسم و حقوق بشر کاملا برای اکثر کشورهای جهان آشکار شده است. آنها از یک سو تروریسم را محکوم می‌کنند، اما در جایی که منافع آنها ایجاب کند دست به حمایت از گروهک‌ها و فعالیت‌های تروریستی می‌زنند لذا در این جهت جمهوری اسلامی ایران به‌دور از مواضع دوگانه غرب با تمام قدرت با تروریست‌ها برخورد می‌کند.

منبع: همشهری آنلاین