سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

گروه سیاسی: محاکمه علی جمالی فشی متهم اصلی ترور شهید دکترمسعود علیمحمدی دیروز برگزار شد.

شهید علی محمدی

او در دادگاه اعتراف کرد که طبق آموزش‌هایی که دیده بوده، باید 5 ترور را انجام می‌داده و ماموریت بعدی‌اش ترور شهید مجید شهریاری بوده است. دکتر مسعود علیمحمدی، دانشمند هسته‌ای ایران، 22دی ماه سال 88 در مقابل منزلش بر اثر انفجار بمب به فیض شهادت نایل شد.

متهم اصلی این پرونده که اخیرا در اعترافات تلویزیونی چگونگی آموزش ترور در دستگاه‌های اطلاعاتی موساد و انجام آن را تشریح کرده بود، دیروز در دادگاه حاضر شد و به اتهام محاربه و افساد فی‌الارض از طریق ترور دانشمند هسته‌ای ایران و همکاری با رژیم غاصب اسرائیل و سرویس اطلاعاتی موساد علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مورد محاکمه قرار گرفت. او اتهام‌های دیگری نیز داشت که تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ 120 هزار دلار از سرویس اطلاعاتی موساد به واسطه‌ همکاری و ارائه‌ اطلاعات، تخریب عمدی اموال خصوصی شامل خودروها و منازل مسکونی اطراف محل انفجار بمب منتهی به شهادت دکتر علیمحمدی از جمله آنها بود.

در این دادگاه، قاضی صلواتی از تعداد سفرهای متهم به ترکیه و نام افسر اطلاعاتی اسرائیل پرسید که متهم پاسخ داد: 4 بار به ترکیه سفر کردم و هر بار هم در کنسولگری اسرائیل ملاقات داشتم. نام افسر اطلاعاتی هم که با وی در تماس بودم «دم» بود. وی خاطرنشان کرد: اکثر ملاقات‌ها در پارک‌های تهران بود و برای هر ملاقات 5 تا 10 هزار دلار دریافت می‌کردم. به گزارش ایسنا، در ادامه قاضی صلواتی از متهم پرسید: «آیا سفرهای دیگری هم داشتید؟» که جمالی فشی در پاسخ اظهار کرد: سفر دیگری هم به تایلند داشتم. در آنجا با 3 نفر از مسئولان آموزش ملاقات کردم. این سفر حدود 10 روز طول کشید و برای نخستین بار بود که خارج از کنسولگری ملاقات داشتم. عامل ترور شهید علیمحمدی اظهار کرد: آموزش‌هایی را فراگرفته بودم تا بعد از دکتر علیمحمدی اقدام به ترور دکتر شهریاری کنم.

درخواست همسر شهید علیمحمدی

همسر شهید مسعود علیمحمدی نیز در جلسه محاکمه علی جمالی فشی، عامل موساد، خواستار اعدام وی و شکایت از رژیم صهیونیستی در محاکم بین‌المللی به‌دلیل انجام جنایت علیه بشریت شد. وی در جلسه دادگاه گفت: کشورهای غربی که مدعی عدالتخواهی هستند، چگونه اجازه می‌دهند که رژیمی غاصب دست به اینگونه اقدامات بزند. وی خطاب به متهم افزود: چرا در مورد شخصیت علیمحمدی تحقیق نکردی و آیا این پول‌هایی که دریافت کردی، ارزش ترور شخصی مانند همسر مرا که فردی معلم بود، داشت. وی خطاب به جمالی فشی گفت: ‌آیا دوست داشتن وطن و کسب علم، جرم است که چنین اقدامی را انجام دادی؟

کد خبر 143912
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز