همشهری آنلاین: طی حکمی از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه به‌ ریاست مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، بنا به پیشنهاد معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، طی حکمی از سوی کامران دانشجو ، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه به عنوان ریاست جدید مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران معرفی شد. وی جایگزین غلامرضا اعوانی شده است.

در حکم انتصاب حجت‌الاسلام خسروپناه آمده است: امید است با اتکال به عنایات الهی و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود به ویژه تجارب ارزنده اعضای هیأت علمی و همکاران متعهد در تحقق اهداف و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با رویکرد سیاست‌های تقدیمی به مجلس شورای اسلامی موفق و مؤید باشید.

عبدالحسین خسروپناه متولد 1345 در شهرستان دزفول است. وی تاکنون بیش از 25 کتاب و یک‌صد مقاله تألیف کرده و صاحب نظریه «فلسفه فلسفه اسلامی» است. از جمله مسئولیت‌های وی می‌توان به مدیریت گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اشاره کرد.

 مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفی ایران به منظور پاسخگویی به نیازهای پژوهشی کشور در زمینه‌های فلسفه، حکمت و دانش‌های مرتبط تأسیس شده است. این مؤسسه پیش از این در قالب دو پژوهشکده حکمت و ادیان و تاریخ و فلسفی علم فعالیت می‌کرد که بر اساس مصوبه شورای گسترش آموزش عالی در خردادماه 1380 در ساختار جدید به فعالیت خود ادامه می‌دهد.