همشهری آنلاین: طی حکمی از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه به‌ ریاست مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منصوب شد.

عبدالحسین خسروپناه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، بنا به پیشنهاد معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، طی حکمی از سوی کامران دانشجو ، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه به عنوان ریاست جدید مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران معرفی شد. وی جایگزین غلامرضا اعوانی شده است.

در حکم انتصاب حجت‌الاسلام خسروپناه آمده است: امید است با اتکال به عنایات الهی و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود به ویژه تجارب ارزنده اعضای هیأت علمی و همکاران متعهد در تحقق اهداف و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با رویکرد سیاست‌های تقدیمی به مجلس شورای اسلامی موفق و مؤید باشید.

عبدالحسین خسروپناه متولد 1345 در شهرستان دزفول است. وی تاکنون بیش از 25 کتاب و یک‌صد مقاله تألیف کرده و صاحب نظریه «فلسفه فلسفه اسلامی» است. از جمله مسئولیت‌های وی می‌توان به مدیریت گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اشاره کرد.

 مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفی ایران به منظور پاسخگویی به نیازهای پژوهشی کشور در زمینه‌های فلسفه، حکمت و دانش‌های مرتبط تأسیس شده است. این مؤسسه پیش از این در قالب دو پژوهشکده حکمت و ادیان و تاریخ و فلسفی علم فعالیت می‌کرد که بر اساس مصوبه شورای گسترش آموزش عالی در خردادماه 1380 در ساختار جدید به فعالیت خود ادامه می‌دهد.  

کد خبر 142036

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز