تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۱

گروه حوادث: با گذشت بیش از 9 ماه از یک فقره آدم‌ربایی و سرقت به عنف، تلاش پلیس برای به دام انداختن م

در ساعات اولیه شب 5 آبان ماه سال گذشته زن جوانی درحالی‌که سر و وضع آشفته‌ای داشت به یک مرکز درمانی در حوالی خیابان سنایی رفت. سر و صورتش خون‌آلود بود و نشان می‌داد که حادثه‌ای برایش اتفاق افتاده است. وقتی ماموران کلانتری 105 سنایی در جریان این حادثه قرار گرفتند به تحقیقات میدانی دست زدند و در نخستین مرحله به بازجویی از زن جوان پرداختند تا حقایق آشکار شود. زن جوان در تحقیقات از یک فقره سرقت و آدم‌ربایی شکایت کرد و گفت:

سوار بر خودروی 206 خود بودم و وقتی به خانه‌ام در خیابان خرمشهر رسیدم، ناگهان یک خودروی پراید با 3 سرنشین که همه پسر بودند به‌خودروام کوبیدند. وقتی به این وضعیت اعتراض کردم ناگهان 2 پسرجوان به سمت من آمدند و در یک لحظه سوار ماشینم شدند و درحالی‌که مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند سرم را زیر صندلی بردند و به سرعت حرکت کردند. وی ادامه داد: هرچه التماس می‌کردم اهمیت نمی‌دادند تا اینکه در بین راه با تهدید، همه اموالم را به سرقت بردند. حتی رمز کارت عابر بانکم را به زور گرفتند و در مقابل بانک توقف کردند. آنها از حسابم پول برداشت کردند و سپس لپ‌تاپ، گوشی موبایل و کیف پولم را سرقت کرده و در بزرگراه صیاد شیرازی رهایم کردند.

به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودم و به سختی می‌توانستم حرکت کنم تا اینکه یک رهگذر دلش به حالم سوخت و مرا به درمانگاه منتقل کرد. پس از شکایت این زن جوان، تیمی از ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت با دریافت دستور قضایی از سوی دادیار شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران ماموریت یافتند تا ردی از دزدان آدم‌ربا به‌دست آورند. کارآگاهان در نخستین اقدام مشخصات خودروی مسروقه را در اختیار یگان‌های انتظامی سطح کشور و تهران بزرگ قرار دادند تا اینکه خودروی 206 زن جوان درحالی‌که کنار خیابان رها شده بود، توسط گشت کلانتری 144 تهرانپارس کشف شد. کارآگاهان در مرحله بعدی، با توجه به اطلاعات به‌دست آمده از مالباخته و شناسایی دستگاه خودپرداز استفاده شده از سوی متهمان در شب حادثه، به شعبه بانکی در شرق تهران رفتند و در بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته بانک، تصویر یکی از متهمان را حین دریافت پول شناسایی کردند.

با شناسایی تصویر یکی از متهمان، کارآگاهان اداره یازدهم به بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار پرداختند و هویت متهم سابقه‌دار را شناسایی کردند. او حمیدرضا نام دارد و 23ساله است که پیش از این بارها پشت میله‌های زندان افتاده بود. با شناسایی پاتوق این متهم سابقه‌دار در منطقه خاک سفید تهران ماموران به آن محل رفتند و دریافتند که حمید این محل را ترک کرده و متواری است. با توجه به فراری بودن این متهم دادیار شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران با درخواست چاپ عکس بدون پوشش متهم در جراید تقاضا کرد چنانچه کسی اطلاعاتی از مخفیگاه وی دارد پلیس را در جریان قرار دهد یا با شماره تلفن 51055621 تماس بگیرد و پلیس آگاهی تهران را در جریان بگذارد.

منبع: همشهری آنلاین