همشهری آنلاین: رییس اتاق مشترک ایران و چین، حجم مبادلات ایران و چین در سال 2006 را 14 میلیارد دلار اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، اسدالله عسگر اولادی, رییس اتاق مشترک ایران و چین گفت: آمارها نشانگر این است که مبادلات ایران و چین طی 17 سال اخیر 700 برابر شده، این درحالی است که مبادلات تجاری دو کشور از 200 میلیون دلار شروع شده و در سال 2006 به 14 میلیارد دلار رسیده است.

وی افزود: تا پایان سال سه هیات از چین به ایران سفر کرده و در مقابل یک هیات ایرانی برای شرکت در نمایشگاه و سمینار در چین، عازم این کشور خواهد بود.

عسگر اولادی ادامه داد: اتاق ایران آمادگی این را دارد که با چینی‌‏ها همکاری‌‏های لازم را داشته باشد، این در حالی است که در 5 سال اخیر 2300 نفر از عاملان اقتصادی کشور به عضویت اتاق ایران و چین درآمده که اگر شناخت متقابل باشد، در توسعه اقتصادی و فرهنگی موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: در سه سال اخیر توانسته‌‏ایم با حضور در چین روابط خود را ماهانه توسعه دهیم و توقع ما این است که چین نیز ماهیت کشور ما را درک کرده؛ البته چین در صحنه بین‌‏المللی همواره از ایران حمایت کرده است.

رییس اتاق مشترک ایران و چین، ادامه داد: چین هم اکنون به یک قدرت بزرگ در صحنه جهانی تبدیل شده، علاوه بر این قدرت فرهنگی بسیار کهنی نیز دارد.