گروه حوادث: پلیس در تعقیب یک مجرم قدیمی است که در دادسرا از دست مامور بدرقه فرار کرد.

این متهم فراری نخستین‌بار در سال 70 به اتهام چاقوکشی دستگیر شد و دوران محکومیتش را در کانون اصلاح و تربیت گذراند و پس از آزادی بازهم فعالیت مجرمانه خود را از سر گرفت.
وقتی پلیس در جریان تبهکاری‌های یک مجرم قدیمی قرار گرفت، دستگیری وی را در دستور کار خود قرار داد و تیمی از ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت با دستور بازپرس دادسرای ناحیه 2 تهران به شناسایی مخفیگاه وی پرداختند.

بررسی‌ها نشان می‌داد متهم به نام عباس که به اتهام جعل و تحصیل غیرقانونی اموال تحت تعقیب است از محل زندگی خود در پاسگاه نعمت‌آباد متواری شده و قصد خروج از کشور را دارد که بلافاصله با دستور قضایی حکم ممنوع‌الخروج شدن وی صادر و به کلیه مراکز انتظامی و اداره گذرنامه اعلام شد.21 مرداد ماه سال‌جاری درحالی‌که متهم به هیچ عنوان تصور نمی‌کرد در مدت زمانی کوتاه تمامی اقدامات پلیسی برای شناسایی او انجام و دستور بازداشت و ممنوع‌الخروج شدن وی از کشور نیز به مراکز انتظامی سطح کشور و همچنین اداره گذرنامه ابلاغ شود، به اداره گذرنامه مراجعه و درخواست صدور گذرنامه کرد، غافل از اینکه به دام پلیس خواهد افتاد.

او بلافاصله توسط عوامل انتظامی اداره گذرنامه دستگیر شد و به کلانتری 134 شهرک قدس انتقال یافت.با توجه به اینکه پرونده این تبهکار در دادسرای ناحیه 2 تهران رسیدگی می‌شد، وی به همان دادسرا انتقال یافت اما در یک لحظه از غفلت سرباز مأمور بدرقه استفاده کرد و با خروج از دادسرا متواری شد.این متهم از مجرمان قدیمی است که بارها به اتهام جرائم مختلف ازجمله سرقت، چاقوکشی و جعل،محکوم شده و به زندان افتاده است.

سرهنگ مهرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت:با توجه به فراری شدن متهم و ارتکاب جرائم از سوی وی مجوز قضایی برای چاپ عکس متهم فراری صادر شده است. بدین‌ترتیب افرادی که وی را دیده‌اند یا اطلاعاتی از مخفیگاه وی دارند به پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت مراجعه کنند یا با شماره 63957760 تماس بگیرند.

منبع: همشهری آنلاین