تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۷

گروه ادب و هنر: «زندگی با چشمان بسته» و «ندارها» در حالی از فردا اکران می‌شوند که «شش و بش» دیگر فیلمی که قرار بود به نمایش عمومی درآید به عید فطر نرسید و احتمالا از هفته آینده روی پرده خواهد آمد.

اتفاقی که شاید باعث شود فیلم‌های تازه اکران، شروع موفقیت‌آمیزتری داشته باشند و کاملا در محاصره فیلم‌های کمدی قرار نگیرند. با تعویق اکران «شش و بش»، «سوت پایان» یک هفته دیگر سینماهای گروه را در اختیار خواهد داشت. «ندارها» ساخته محمدرضا عرب که از صبح چهارشنبه روی پرده خواهد آمد، با بازی پژمان بازغی و هانیه توسلی در نقش‌های اصلی و به گفته کسانی که آن را در جشنواره دیده‌اند، فیلم متفاوتی از کار درآمده. نوعی رابین‌هود ایرانی که به‌خصوص به واسطه شهرت و اعتبار فیلمنامه‌نویسش، علیرضا طالب‌زاده، کنجکاوی برانگیز به نظر می‌رسد. نویسنده‌ای که البته بیشتر در تلویزیون فعال بوده تا سینما و متن سریال‌هایی چون «در پناه تو»، «دوران سرکشی» و «صاحبدلان» را نوشته که جزو آثار موفق سیما محسوب می‌شوند.

«ندارها» در گروه سینما آزادی به‌نمایش در می‌آید. «زندگی با چشمان بسته» دیگر فیلمی است از فردا اکران عمومی‌اش آغاز می‌شود؛ فیلمی که رسول صدر عاملی آن را در زمستان 87 کلید زد و فیلمبرداری‌اش تا اوایل تابستان 88 به طول انجامید. «زندگی با چشمان بسته» با وجود اصرار فراوان علیرضا سجادپور مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی به جشنواره بیست و هشتم نرسید و یکسال بعد ورق چنان برگشت که از فهرست آثار بخش مسابقه خط خورد و صدرعاملی ترجیح داد فیلمش در بخش نوعی نگاه به‌نمایش در نیاید.

«زندگی با چشمان بسته» که داستان دختر جوانی را در محله‌ای قدیمی روایت می‌کند پس از فراز و نشیب‌های فراوان سرانجام رنگ پرده را به خود می‌بیند. شاید به همین دلیل بود که صدر عاملی در مراسم افتتاحیه «زندگی با چشمان بسته» اکران فیلمش را چیزی شبیه به معجزه خواند. این کارگردان در مراسمی که یکشنبه شب در پردیس سینمایی ملت برگزار شد، گفت: «زندگی با چشمان بسته» هنوز در شهرستان‌ها اجازه اکران ندارد. در این فیلم، ترانه علیدوستی، حامد بهداد، فرهاد آئیش، پریوش نظریه، فرهاد قائمیان و پولاد کیمیایی ایفای نقش کرده‌اند.

منبع: همشهری آنلاین