گروه شهری: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از به‌کارگیری 200دستگاه اتوبوس دو کابین خارجی در خطوط اتوبوسرانی تندرو و 49 واگن قطار مترو تا آغاز زمان بازگشایی مدارس خبر داد.

به گزارش همشهری، جعفر تشکری هاشمی با اعلام این خبر در نخستین جلسه ستاد استقبال از مهر که روز گذشته برگزار شد، به تشریح اقدامات این ستاد در آستانه فصل بازگشایی مدارس پرداخت. تشکری هاشمی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود با آغاز سال تحصیلی از یکسو و کاهش طول روز از سوی دیگر شاهد افزایش 25 درصدی ترافیک در تهران باشیم، این در حالی است که با ورود سالانه 500 هزار خودرو به معابر تهران با کمک و همدلی همکاران حتی شاهد رفع مشکلات ترافیکی در پایتخت بوده‌ایم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره افزایش ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی همزمان با آغاز سال تحصیلی نیز تاکید کرد: با ورود 200 دستگاه اتوبوس دو کابین به خطوط اتوبوسرانی تندرو و به کارگیری 49واگن قطار جدید در مترو روزانه شاهد افزایش 400هزار مسافر به ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران خواهیم بود. تشکری هاشمی یادآور شد: البته باید به این نکته هم اشاره کنم که صبر ما زیاد است و با وجود گذشت 6 ماه از سال که هنوز یارانه حمل‌ونقل عمومی از سوی دولت پرداخت نشده است، امیدواریم این اتفاق در ماه هفتم سال روی دهد.

در ادامه این مراسم که مسئولان نهادهای متولی مانند فرمانداری تهران، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، مترو، راهور تهران بزرگ، معاینه فنی، اورژانس، آتش‌نشانی و غیره حضور داشتند، برخی مسئولان این نهادها به ارائه توضیحات در ارتباط با اقدامات صورت گرفته برای بازگشایی مدارس پرداختند.محسن نایبی، فرماندار تهران نیز که در این جلسه حضور داشت با تشکر از حضور فعال و پررنگ مدیریت شهری در برگزاری مراسم روزهای قدس و عید سعید فطر اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات مناسبی که در سال جدید صورت گرفته است به‌نظرمی‌رسد که دیگر دغدغه‌ای برای اول مهر نداشته باشیم.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ دیگر مسئول حاضر در این جلسه بود. وی گفت: این نیرو هم تلاش می‌کند با انجام اقدامات لازم نظارت دقیقی بر چگونگی آمد‌و شد شهروندان در شهر و به‌خصوص اطراف مدارس داشته باشد. وی اظهار داشت: هرچه استفاده والدین از سرویس مدارس بیشتر شود شاهد کاهش بیشتر ترافیک خواهیم بود. کاهش ترافیک نیز کاهش تصادفات و تلفات را به‌دنبال دارد. رحیمی به موضوع نوع خودروی مورد استفاده برای سرویس مدارس، معاینه فنی خودروها و بیمه سرنشین نیز اشاره و تاکید کرد: باید دقت کرد تا سرویس‌های مدارس بیشتر از ظرفیت خودرو مسافر سوار نکنند.

همچنین رئیس پلیس راهور تهران از‌ ندادن مجوز حفاری در معابر از سوی مناطق راهنمایی و رانندگی خبر داد که از فردا آغاز شده و تا 15مهر ماه ادامه خواهد داشت. پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی نیز در سخنان خود در این جلسه به افزایش ظرفیت مسافران این ناوگان اشاره کرد و گفت: با ورود 200 دستگاه اتوبوس جدید که در خطوط 2 و 7 به کار گرفته خواهد شد تلاش می‌کنیم تا ناوگان اتوبوسرانی در جنوب شهر را تقویت کنیم. علی محمدقلی‌ها، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو نیز از سرویس‌دهی رایگان مترو به دانش‌آموزان و دانشجویان در هفته اول مهر خبر داد.

منبع: همشهری آنلاین