گروه شهری: نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی روز گذشته در جلسه‌ای که با حضور مدیران شهری برگزار شد، به بررسی وضعیت کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی در پایتخت پرداختند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در این باره گفت: در جلسه مجمع نمایندگان تهران که پیرامون افزایش قیمت کرایه‌ها برگزار شد، توضیحات در مورد افزایش نرخ کرایه حمل‌ونقل در تهران تاحدی قابل‌قبول بود و در مواردی نیز مقرر شد که گزارش‌های مکتوب از مبنای افزایش کرایه‌ها برای بررسی بیشتر ارائه شود. اسماعیل کوثری با بیان این مطلب اظهار کرد: در این نشست که با حضور اعضای شورای شهر، مسئولان شهرداری تهران، فرمانداری، وزارت راه و... برگزار شد مسئولان مربوطه توضیحاتی را ارائه و نمایندگان مجلس نیز سؤالات خود را مطرح کردند.

وی ادامه داد: در نهایت مقرر شد براساس مصوبه شورای اسلامی شهر که به تایید فرمانداری رسیده توضیحات لازم در مورد افزایش کرایه‌ها از طریق رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی به مردم داده شود تا با تنویر افکار عمومی این امکان به‌وجود آید که اگر اشخاصی خواستند خطایی کنند و قانون‌شکنی کنند، مردم موضوع را منتقل کنند و شاهد تخلفات در این زمینه نباشیم. پرویز سروری دیگر نماینده مردم تهران نیز با اعلام اینکه نمایندگان در جلسه امروز با مدیران شهری خواستار نظارت بیشتر بر کرایه‌ها شدند، گفت: بخشی از افزایش قیمت‌ها به‌دلیل هدفمندی یارانه‌ها و تورم سالانه طبیعی است اما افزایش خارج از عرف پذیرفتنی نیست. سروری با بیان اینکه تا پیش از شروع سال جدید و همزمان با روزهای آغازین اجرای هدفمندشدن یارانه‌ها نظارت دقیقی از سوی دولت بر قیمت‌ها انجام می‌شد، گفت: نمایندگان مجلس اعتقاد داشتند.باید نظارت بر اعمال نرخ کرایه‌ها همچنان سختگیرانه ادامه یابد.

کد خبر 139364

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز