برلین: مرد آلمانی 68‌سال تصور می‌کرد کیف جیبی‌اش که حاوی مدارک شناسایی و عکس‌های خانوادگی‌اش بود گمشده است.

این در حالی بود که در تمام این سال‌ها آن‌ها ‌را همراه خود جابه‌جا می‌کرد و از وجود آنها خبر نداشت. وی در سال 1943میلادی و هنگامی که 21‌سال بیشتر نداشت منزلش را در اثر بمباران‌های جنگ‌جهانی دوم از دست داد. در حین آوارگی و مهاجرت به شهرهای گوناگون نیز مدام به دلیل نداشتن مدارک شناسایی به دردسر می‌افتاد. هیچ عکسی نیز از آن زمان برایش باقی نمانده بود تا اینکه برای مرور دفتر خاطراتش به زیر زمین رفت و به‌محض باز کردن چمدان قدیمی‌اش حسابی جا خورد. کیف جیبی زمان جوانی‌اش درست زیر کتاب خاطراتش بود و در تمام این سال‌ها وی را در سفر‌ها همراهی می‌کرد.

سقوط ماهواره

نیویورک: ماهواره از کار افتاده‌ای با وزنی برابر 7 تن در آستانه سقوط به زمین قرار دارد که در پی آن بارش ذرات ناشی از انهدامش به زمین نیز محتمل است. سازمان‌های فضایی جهان این احتمال را مطرح می‌کنند که ماهواره موسوم به UARS در اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر سال جاری میلادی به سطح زمین سقوط کند. با وجود اینکه این ماهواره در حین ورود به اتمسفر زمین متلاشی خواهد شد اما برخی از این قطعات در اتمسفر از بین نخواهند رفت. رسانه‌های روسی، مسکو را منطقه‌ای اعلام کرده‌اند که می‌تواند در معرض خطر این برخورد قرار داشته باشد. UARS در سال 1991‌با هدف مطالعه روی اتمسفر زمین و تعاملات آن با خورشید توسط شاتل دیسکاوری در مدار زمین قرار گرفت. این ماموریت 750 میلیون دلار هزینه در بر داشت.

دندان عقل در سوسیس

پاریس: گویا خانواده‌های فرانسوی و مشتری‌های پروپاقرص غذا‌های فرانسوی باید از این پس منتظر دیدن اعضای بدن انسان در فراورده‌های غذایی باشند. فقط ظرف چند روز گذشته یک خانواده فرانسوی داخل سوسیس دندانی را پیدا کردند که حدود یک سانتی‌متر ریشه داشت. البته پدر خانواده اعلام کرده است قصد شکایت از مسئولان این کارخانه را ندارد و فقط نامه تذکری را برای آنها فرستاده است. این نخستین‌بار نیست که در مواد‌غذایی فرانسوی اعضای بدن انسان پیدا می‌شود. در ابتدای مارس سال میلادی جاری نیز یک دندان انسان داخل استیک یکی از رستوران‌های این کشور پیدا و برای چند روز حسابی در رسانه‌ها جنجال‌ساز شد. گفتنی است رستوران‌های فرانسه برای داشتن غذا‌های لذیذ بین مردم جهان مشهور است.

دلخوری از وزن 317‌کیلویی

کالیفرنیا: زن چاق آمریکایی تنها پس از اینکه عقربه ترازو وزن‌‌ 317‌کیلویی را نشان داد از چاقی مفرط خود ناراضی شد. سرانجام پس‌از رکوردزنی در کتاب گینس بود که پاولین‌پاتر تصمیم به لاغر شدن گرفت. پاتر 47‌ساله که در شهر ساکرامنتو ایالت کالیفرنیا زندگی می‌کند حتی برای سوار‌شدن به خودرو و وسایل نقلیه‌عمومی مشکل دارد. او تصمیم گرفته برای اینکه بتواند سفر و در سینما فیلم تماشا کند بیش از 200‌کیلو از وزنش را کم کند. البته رژیم‌های غذایی تا اینجای کار موثر بوده‌اند و وی توانسته در عرض یک ماه 20کیلو از وزنش را کم کند. او گناه چاقی‌اش را به گردن ژن‌ها می‌اندازد و می‌گوید در زمان بچگی هم به‌خاطر علاقه زیاد به غذا خوردن، اضافه وزن داشته است.

منبع: همشهری آنلاین