دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

توکیو: صاحب یکی از رستوران‌های‌ زنجیره‌ای ژاپن قصد دارد نخستین رستوران را در کره ماه افتتاح ‌کند.

عملیات ساخت این رستوران حدود 22میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت.تجهیزات مورد نیاز برای ساخت این رستوران که در مجموع حدود70تن وزن دارد، با استفاده از 15سفر به ماه منتقل می‌شود. به‌هرحال از زمانی که مسئله سفر مردم به ماه جدی شد، مسئولان این رستوران به‌همراه بسیاری از دانشمندان تصمیم گرفتند محیطی مناسب را در ماه برای تغذیه مسافران فراهم کنند. با وجود این، یکی از مهم‌ترین مشکلات برای افتتاح این رستوران، تامین نیازهای کارگران و آشپزهایی است که باید در ماه به کار مشغول شوند.

بزرگ‌ترین بازار فروش اجناس دست‌دوم

لیل: بزرگ‌ترین بازار فروش اجناس دست‌دوم در فرانسه آغاز به‌کار کرد. این بازار هرساله از روز سوم ماه سپتامبر در شهر لیل فرانسه برپا می‌شود و هزاران فروشنده از سراسر اروپا به این منطقه می‌آیند تا اجناس دست‌دوم خود را بفروشند. گرچه در این بازار لوازم برقی و تزئینی دست‌دوم زیادی عرضه می‌شوند اما برخی فروشندگان وسایل عتیقه‌‌ای را عرضه می‌کنند که ارزش بسیار بالایی دارند. به‌طور نمونه رادیو و گرامافون‌های قدیمی با قیمت بسیار بالا فروخته می‌شوند. گفتنی است هزاران گردشگر برای تماشای این بازار در این موقع از سال به این منطقه از فرانسه می‌آیند. البته در سال‌های پیش گاهی ماموران، سارقانی را در این بازار دستگیر می‌کردند که قصد داشتند وسایل دزدی را به فروش برسانند.

خوردن 183بال مرغ در 12دقیقه

نیویورک: یک‌زن آمریکایی در مسابقه خوردن بال مرغ امسال رکورد جدیدی را ثبت کرد. سونیا توماس که با لقب «عنکبوت سمی» شناخته می‌شود، در مسابقه امسال توانست در مدت 12دقیقه، 183بال مرغ را بخورد و رکورد سال پیش خود را ترقی دهد. وی در سال2010‌موفق شده بود، 181بال مرغ را بخورد. این در حالی است که سونیا فقط 46کیلوگرم وزن دارد و تماشاچیان از آرواره‌های قوی دهان وی که به سرعت حرکت می‌کردند، تعجب کرده بودند و مدام از حرکات صورت وی عکس می‌گرفتند. گفتنی است در مسابقه امسال به نفر نخست، مبلغ‌1500دلار، به نفر دوم 750دلار و به نفر سوم 300دلار اهدا شد. نفر دوم این رقابت توانست در مدت زمان 12دقیقه 174بال مرغ را میل کند.

تولید برق از بال حشرات

میشیگان: محققان یک‌دانشگاه موفق شدند با استفاده از انرژی بال حشرات، برق تولید کنند. ماجرا از آنجا آغاز شد که محققان موسسه‌ای سال‌ها در تلاش بودند تا ربات‌‌های کوچکی مانند حشرات پرنده را تولید کنند اما همیشه برای تامین برق آنها به مشکل بر می‌خوردند. همچنین به این فکر افتادند که به حشرات واقعی ابزاری متصل کنند که ایجاد تغییر در حرکات آنها به وسیله کنترل از راه دور امکان داشته باشد. با وجود این، بازهم برق موردنیاز کنترل حسگر‌های حشرات باید به وسیله‌ای تامین می‌شد. اکنون گروه دیگری از محققان توانسته‌اند با اختراع ابزاری، از انرژی حرکت بال‌های یک‌سوسک پرنده حدود 45میکرووات برق تولید کنند. این میزان انرژی برای فعال کردن وسیله کنترل‌کننده حسگر‌های حشره کافی خواهد بود.

کد خبر 144844
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز