همشهری همشهری آنلاین: به گزارش پرس تی وی، میلیون‎ها تن از هواداران انقلاب یمن، روز جمعه با برگزاری تظاهرات سراسری در این کشور بار دیگر، برکناری رِژیم علی عبدالله صالح را از قدرت خواستار شده‌اند.

شرکت کنندگان دراین تظاهرات با سردادن شعارهایی چون  این انقلابی صادق است و نامیدن انقلاب خود به الوعده صادق، وعده‌ای راستین، به درخواست خود برای برکنار صالح از قدرت، پافشار کردند.

درحالی که علی عبدالله صالح همچنان از کناره‌گیری از قدرت خودداری می‌کند، شرکت کنندگان در این تظاهرات میلیونی، تصریح کردند تا زمان برکناری صالح از قدرت از مواضع خود عقب نشینی نخواهند کرد.

هواداران انقلاب، با تاکید به فعالیت‌های بیشتر انقلابی، با اعتراضات سراسری روز شنبه در این کشورهم‌صدا و تداوم حملات رژیم ضد اعتراضات آرام را محکوم کرده‎اند.

فقط درهفته جاری، دست‎کم شش نفر به دلیل اقدامات سرکوب‎گرانه رژیم یمن علیه معترضان کشته و تعدادی دیگر زخمی شده‌اند.

هم‎زمان با گسترده شدن دامنه تظاهرات ضد دولتی پس از ماه مبارک رمضان، نیروهای رژیم نیز عملیات نظامی خود علیه معترضان را شدت بخشیده‎اند .

به گفته ناظران، اقدامات سرکوب‎گرانه رژیم یمن موجب شده است تا تعداد بیشتری از مردم و افسران ارتش برای محکوم کردن جنایات رژیم، به صف انقلاب آرام بپیوندند.

درهمین حال درپی تداوم حملات رژیم یمن علیه اعتراضات آرام و شخصیت‌های مخالف، شورای ملی، سکوت آمریکا و اتحادیه اروپا را در مقابل جنایات این رژیم و همچنین خودداری آن‌ها را از اتخاذ تصمیمی قاطع برای پایان دادن به رژیم صالح، محکوم کرده ‌است.

معترضان همچنین با سردادن شعارهایی علیه آمریکا و عربستان سعودی، پیشنهاد صلح شورای همکاری خلیج فارس را رد و اعلام کردند این ابتکارات با هدف دادن فرصت بیشتر به رژیم صالح برای تشدید عملیات نظامی علیه معترضان ارائه شده است.

هوادارن انقلاب همچنین اعلام کردند ماه‌ها اقدامات سرکوب‎گرانه رژیم صالح علیه معترضان، هیچ تاثیری در خاموش کردن انقلاب نداشته و برعکس موجب شده است تا تعداد بیشتری از مردم به صف هواداران انقلاب بپیوندند.

هوادران انقلاب با برگزاری تظاهرات در نقاط مختلف کشور، همچنین همبستگی خود را با انقلاب جوانان، اعلام کرده‎اند.

آن‎ها می‌گویند به تحصن در میدان آزادی ادامه خواهند داد و تا زمانی که علی عبدالله صالح و دولت‎مردانش مجازات نشوند این اعتراضات ادامه خواهد داشت.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها