چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) پیش بینی کرد یمن با نرخ سوءتغذیه بسیار بالا در میان کشورهای مختلف به ویژه در میان آوارگان درگیری‌های اخیر، در آستانه فاجعه انسانی قرار دارد.

یمن درآستانه فاجعه انسانی است

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری شین‌هوا از ژنو، ماریکسی مرکادو سخنگوی یونیسف در ژنو تصریح کرد: "برنامه‌های واکسیناسیون به دلیل عدم وجود برق و گاز برای خنک نگه داشتن واکسن ها و حفظ عملکرد مناسب آنها به ویژه در مناطق روستایی به شدت تهدید می شود. همچنین احتمال بیماری های همه گیر از جمله سرخک روز به روز افزایش می‌یابد."

در خصوص آموزش ابتدایی نیز کودکان به دلیل ادامه درگیری‌ها در این کشور با دو ماه تاخیر در بازگشایی مدارس مواجه هستند. این مسئول یونیسف افزود:" این سازمان از تمامی طرف های درگیر می‌خواهد از فاجعه ای که این کشور را تهدید می‌کند، جلوگیری کنند."

 یمن از ماه فوریه صحنه خشونت بوده است. درحالی که مردم این کشور آزادی بیشتر و حکمرانی دموکراتیک را خواستارند، دولت یمن با سرکوب به خواست تظاهرکنندگان پاسخ می‌دهد.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه " توسل بیش از حد نیروهای امنیتی یمن به زور را، بر ضد تظاهرکنندگان غیر مسلح" که طی روزهای اخیر عده ی بسیاری کشته و زخمی برجا گذاشته است، به شدت محکوم کرد. وی از مقامات یمنی خواست از غیرنظامیان محافظت کنند و به تعهدات مشخص شده در حقوق بین الملل پایبند باشند

کد خبر 146301
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز