همشهری آنلاین: مهدی تقوی در مسابقه‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در استانبول طلا گرفت، گودرزی نقره و ایران نایب قهرمان جهان شد

مهدی تقوی در فینال وزن 66 کیلوگرم برابر تاتسوهیرو یونمیتسو از ژاپن چهار بر صفر پیروز شد و بر سکوی نخست جهان ایستاد او در فینال بازی‌های آسیایی به این کشتی‌گیر ژاپنی باخته بود .

این دومین مدال طلای تقوی در جهان است. وی پیش از این در سال 2009 نیز بر سکوی نخست جهان ایستاده بود

گودرزی و نقره

صادق گودرزی آزادکار وزن 74 کیلوگرم کشورمان مدال نقره رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان و گزینشی المپیک در ترکیه را بدست آورد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، گودزی که امروز در سالن سینان اردم به ترتیب میدنا از گینه بیسائو، بورکا از مولداوی، مراد گایداروف از بلاروس، خوتشیشویلی از گرجستان و عبدالحکیم شاپیف از قزاقستان را با ارائه کشتی ها فنی و اجرای فنون ایرانی شکسته داده بود در دیدار فینال رودروی جردن بوروکس از آمریکا قرار گرفت.

گودرزی در دیدار فینال مقابل این کشتی گیر در دقایق ابتدایی تایم اول با دادن یک زیر یک امتیاز از دستی داد، اما این کشتی گیر شایسته کشورمان در ادامه با یک زیرگیری خوب و ایرانی و سپس یک بارانداز صاحب دو امتیاز شد، اما بوروکس در ادامه با دو زیرگیری از مچ پا نتیجه را 4 بر 2 بنفع خود کرد. در تایم دوم کشتی گیر آمریکایی ابتدا با یک زیرگیری صاحب یک امتیازشد و در ادامه در یک فعل و انفعال و در حال زیرگیری دو امتیاز دیگر از دست داد که مربیان کشورمان به این امتیاز کردند که با اعتراض یک امتیاز برای نماینده کشورمان در نظر گرفته شد و ادامه این کشتی گیر آمریکایی با بیرون انداختن گودرزی صاحب امتیاز 4 شد وگودرزی دومین مدال نقره جهانی خود را بدست آورد.

رده بندی نفرات اول تا پنجم این وزن که سهمیه المپیک لندن را کسب کرده اند بشرح زیر است:
3- اشرف علی اف(آذربایجان) و داوید خوتشیشویلی(گرجستان) و 5- ریکاردو مورینو(ونزوئلا) و عبدالحکیم شاپیف(قزاقستان)

منبع: همشهری آنلاین