گروه حوادث: 2 بچه محل بعد از سرقت 3 خودروی سوناتا و مزدا 3، با استفاده از آنها دست به کیف قاپی در پایتخت می‌زدند.

طعمه‌های متهمان برای کیف‌قاپی نیز زنان و دخترانی بودند که سوار بر خودروی آموزشگاه، در حال تعلیم رانندگی بودند. کیف قاپی‌های سریالی متهمان با سرقت یک خودروی سوناتای نقره‌ای‌رنگ شروع شد. صاحب خودرو برای خرید روزنامه مقابل یک کیوسک مطبوعاتی توقف کرده و برای لحظه‌ای از ماشین پیاده شده بود که 2 سارق حرفه‌ای در یک چشم بر هم زدن سوار ماشین روشن او شدند و آن را سرقت کردند. با شکایت مالباخته، تحقیقات پلیسی برای دستگیری سارقان شروع شد اما چند روز از این سرقت نگذشته بود که ماموران در جریان کیف قاپی‌های سریالی توسط 2 سرنشین یک سوناتای نقره‌ای‌رنگ قرار گرفتند. بررسی‌ها نشان می‌داد که کیف‌قاپ‌ها همان سارقان خودروی مدل بالا هستند که بعد از سرقت سوناتا، با استفاده از آن دست به کیف قاپی می‌زنند.

طبق اطلاعات به دست آمده از سوی پلیس، این‌دو سارق، طعمه‌های خود را از بین زنان و دخترانی انتخاب می‌کردند که در حال تعلیم رانندگی بودند. آنها می‌دانستند که این افراد هنگام تعلیم رانندگی، کیفشان را روی صندلی عقب خودروی آموزشگاه می‌گذارند. به همین دلیل خودروهای آموزشگاه را تعقیب می‌کردند و وقتی آنها پشت چراغ قرمز یا سر تقاطع توقف می‌کردند، در عقب خودرو را باز کرده و بعد از سرقت کیف کارآموزان رانندگی، سوار سوناتا شده و با سرعت فرار می‌کردند. مالباخته‌ها هم به‌دلیل عدم‌مهارت لازم در رانندگی نمی‌توانستند به تعقیب دزدان بپردازند و به این ترتیب نقشه سرقت کلید می‌خورد.

درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری دزدان ادامه داشت، ماموران متوجه شدند که این دو متهم بعد از تصادف در یکی از خیابان‌ها، خودروی مسروقه را رها کرده و متواری شده‌اند. تیم تحقیق به سرعت راهی محل تصادف شد و یکی از شاهدان به آنها گفت: در حال رفتن به خانه بودم که دیدم یک سوناتای نقره‌ای‌رنگ در حال ویراژ دادن در خیابان است. بلافاصله با گوشی تلفن همراهم، شروع به فیلمبرداری از حرکات آن کردم که ناگهان خودرو با تیربرق تصادف کرد و من با کمک عابران، هر دو سرنشین آن را از داخل ماشین بیرون آوردیم و به اورژانس زنگ زدیم اما در همین هنگام 2مردی که سوار سوناتا بودند، فرار کردند.

ماموران با بررسی فیلمی که شاهد ماجرا ضبط کرده بود، سرنشینان سوناتا را که 2 مجرم سابقه دار به نام‌های امیر و محمدرضا هستند، شناسایی کردند. چند روز بعد محمدرضا در مخفیگاهش در غرب تهران محاصره شد و درحالی‌که قصد داشت با قمه به ماموران حمله کند، دستگیر شد و همدستش نیز در همان حوالی به دام افتاد. متهمان پس از انتقال به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران به ده‌ها فقره کیف قاپی اعتراف کردند و مدعی شدند که بیشتر طعمه‌هایشان را از بین زنان و دخترانی انتخاب می‌کردند که در حال تعلیم رانندگی بودند.

سرهنگ یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: متهمان که 2 بچه محل هستند، علاوه بر سرقت سوناتای نقره‌ای، 2 خودروی مزدا3 را نیز با همین شگرد دزدیده و با استفاده از آنها چندین فقره کیف قاپی انجام داده‌اند. وی با اشاره به صدور مجوز قضایی برای چاپ عکس بدون پوشش چهره این دو متهم، از شاکیان احتمالی خواست برای طرح شکایت به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

منبع: همشهری آنلاین