در شروع هفته هشتم لیگ برتر صبای‌قم توانست به صدر جدول برسد و نفت تهران چهارمین برد متوالی‌اش را تجربه کرد، ولی مهم‌ترین نتیجه برد 2 بر یک پرسپولیس مقابل فجر سپاسی در شیراز بود که موقعیت استیلی را حداقل برای یک هفته تثبیت کرد.

سرمربی پرسپولیس پس از انتخاب هیأت‌مدیره جدید قول داد که با یک برد شیرین جواب اعتماد آنها را بدهد ولی ترکیب اولیه نشان می‌داد که او تیمش را با هدف گل نخوردن به زمین فرستاده است. در شهرآورد 71، استقلالی‌ها فرصت‌های زیادی روی دروازه پرسپولیس داشتند و حتی علی کریمی هم بعد از آن بازی مدعی شد که آنها باید قبل از هر چیز دلیل گل‌خوردن آسان تیم شان را پیدا کنند. به همین دلیل بود که استیلی ترکیب تازه‌ای را در خط دفاع به زمین فرستاد که از 4 مدافع میانی تشکیل شده بود. شیث رضایی در بازگشت به ترکیب اصلی در کنار نورمحمدی در دفاع وسط قرار گرفته بود، درحالی‌که نصرتی برای نخستین بار در دفاع راست بازی می‌کرد و مجتبی شیری دفاع چپ تیم بود. از سوی دیگر فجر سپاسی هم محتاطانه بازی می‌کرد و به همین دلیل بازی در نیمه اول صحنه حساسی نداشت.

بازی در نیمه دوم هم شروعی کم حادثه داشت و به‌نظر می‌رسید بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد. اما وحید هاشمیان، بازیکن تعویضی پرسپولیس سرانجام توانست قفل دروازه را باز کند. مهاجم تازه وارد سرخ پوشان که به جای علی عسگری به زمین رفته بود، در دقیقه 69 دروازه میزبان را باز کرد. این برتری اما فقط 9 دقیقه دوام داشت و فجر سپاسی روی یک ضربه ایستگاهی به گل تساوی رسید. ایوب کلانتری ‌ با ضربه‌ای سنگین دروازه حقیقی را باز کرد. این تساوی می‌توانست نتیجه نهایی باشد ولی علی کریمی که باز هم پرتلاش‌ترین بازیکن تیمش بود، پرسپولیس را به 3 امتیاز رساند. کاپیتان سرخ‌ها توپ را در میانه زمین از هافبک فجر دزدید و به هاشمیان پاس داد، مهاجم پرسپولیس مدافع حریف را جاگذاشت و توپ را به کریمی در محوطه جریمه داد تا او کار را تمام کند. با این برد پرسپولیس9 امتیازی شد و استیلی هم فعلا موقعیتش را روی نیمکت پرسپولیس حفظ کرد.

صدرنشینی صبا

روز گذشته در هفته هشتم لیگ برتر، داماش گیلان با مربیگری ابراهیم‌ قاسمپور مقابل راه‌آهن به دومین پیروزی خود در لیگ دست یافت. این مسابقه در حضور 6 هزار تماشاگر و در ورزشگاه عضدی رشت انجام شد و داماش که با مربیگری مهدی دینورزاده ناموفق بود، با سرمربی جدید به نخستین موفقیت خود رسید. در دقیقه21 مسابقه، داماش توسط علیرضا نظیف‌کار به گل رسید اما مردان علی دایی در دقیقه 3+45 توسط امید عالیشاه کار را به تساوی کشیدند تا نیمه اول با نتیجه مساوی به پایان برسد. در نیمه دوم اما داماش در دقایق 50 و 52 توسط میلاد زنیدپور به گل‌های دوم و سوم رسید و نکته جالب این بود که این دو گل روی ضربات کاشته‌ مهدوی‌کیا به‌ثمر رسید. بدین‌ترتیب، داماش به‌طور موقت از بحران خارج شد درحالی‌که وضعیت علی دایی در راه‌آهن مناسب نیست زیرا از 8 بازی توانسته تنها 6 امتیاز برای تیمش کسب کند. مسابقه نفت تهران و ملوان نیز در ورزشگاه دستگردی و در حضور کارلوس کی‌روش با نتیجه 3 بر یک به سود نفت به پایان رسید. همه گل‌ها در نیمه دوم به ثمر رسید و جالب اینکه ایمان موسوی در دقایق 58، 61 و 80 هر سه گل نفت را زد. در دقیقه62 ملوان توسط علیرضا دغاغله یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. نفت تهران با این پیروزی به چهارمین برد خود دست یافت.

صبای قم با پیروزی مقابل فولاد پیش از برگزاری مسابقه استقلال در هفته هشتم لیگ، صدرنشین شد. عبدالله ویسی پیش از رویارویی تیمش با فولاد گفته بود که صبا تیمی نیست که حریف را از بحران خارج کند؛ جالب اینکه صبا خیلی زودتر از آنکه به‌نظر می‌رسید به گل دست یافت. پژمان شاه‌پری در ثانیه 10 مسابقه تک‌گل مسابقه را برای صبا به ثمر رساند تا شوکی به مردان مجید جلالی وارد شود؛ طوری که تلاش این تیم تا پایان مسابقه نتیجه نداد و صبا با کسب 3 امتیاز، 19امتیازی شد و به صدر جدول رسید. در آخرین مسابقه روز گذشته نیز نفت آبادان و تراکتورسازی به تساوی 3 بر 3 دست یافتند.

نتایج هفته هشتم

داماش گیلان 3 - راه‌آهن یک
نفت تهران 3 - ملوان یک
شهرداری‌ یک - شاهین‌یک
صبای قم یک - فولاد صفر
فجرسپاسی یک - پرسپولیس 2
نفت آبادان 3 - تراکتورسازی 3

منبع: همشهری آنلاین