استقلال در آخرین بازی هفته هشتم موفق شد سایپا را با تک‌گل مجتبی جباری شکست دهد و به صدر جدول بازگردد.

یک روز پس از اینکه علی کریمی توانست پرسپولیس را در شیراز به 3امتیاز شیرین برساند، استقلال هم با هنر بازیسازش توانست به 3امتیاز مهم برسد.مظلومی تیمش را با دو تغییر نسبت به شهرآورد به زمین فرستاده بود. برهانی پس از نمایش خوبش در برابر پرسپولیس به جای میداوودی بازی می‌کرد که در آن بازی چند موقعیت خوب را از دست داد. همچنین در غیاب کیانوش رحمتی محروم، علی حمودی به ترکیب اصلی برگشته بود. البته حمودی در دفاع راست بازی می‌کرد و آندو تیموریان جای رحمتی در هافبک دفاعی را پر کرده بود. استقلال با روحیه خوبی که از برد مقابل رقیب قدیمی گرفته بود، به پیروزی در مقابل سایپا و بازگشت به صدر جدول فکر می‌کرد ولی بازی بسته مردان صالح، کار این تیم را سخت کرده بود. بدین‌ترتیب نیمه اول بدون فرصت خطرناکی به پایان رسید و تنها حادثه مهم اخطار گرفتن فرهاد مجیدی بود که او را از بازی هفته آینده مقابل ملوان در انزلی محروم کرد.

نیمه دوم هم با برتری نسبی استقلال شروع شد، درحالی‌که این تیم همچنان نمی‌توانست دروازه سایپا را به خطر بیندازد. در سوی دیگر امید نارنجی‌پوشان به ضدحمله‌ها بود ولی انصاری‌فرد تک فرصت‌های این تیم را با بی‌دقتی هدر می‌داد. مظلومی برای رسیدن به گل در دقیقه 59، 2بازیکن تازه نفس به زمین فرستاد. میداوودی جانشین حمودی شد و محسن یوسفی جای برهانی را گرفت که از این تعویض راضی نبود. با این تعویض‌ها، فشار استقلال بیشتر شد و نتیجه‌اش نفوذ کرار به محوطه جریمه بود که در برخورد با مدافعان سایپا به زمین افتاد ولی قهرمانی معتقد بود که هافبک عراقی تمارض کرده و به او کارت زرد داد. این اتفاق تنش‌های بازی را بیشتر کرد و استقلالی‌ها عصبی‌تر شدند، به‌ویژه اینکه پیش از آن بازیکنان دو تیم چند بار با یکدیگر درگیر شده بودند.

اما درحالی‌که به‌نظر می‌رسید کار استقلال برای گلزنی سخت شده باشد، این تیم در دقیقه 77 به گل رسید. مجتبی جباری که در 2بازی قبلی برابر تراکتورسازی و پرسپولیس گلزنی کرده بود، این بار هم ناجی استقلال شد و پاس فرهاد مجیدی را با شوتی زمینی از بیرون محوطه جریمه به گوشه دروازه فرستاد. پس از این گل، استقلال به‌دنبال زدن گل دوم بود و سایپا هم برای زدن گل تساوی تلاش می‌کرد ولی در دقایق باقیمانده اتفاق مهمی نیفتاد تا بازی با تک‌گل جباری به سود استقلال به پایان برسد و این تیم با 19 امتیاز به‌دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به صبا به صدر جدول بازگشت. در عوض سایپا با یک پله سقوط، به رده هشتم سقوط کرد. کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی هم برای دیدن این بازی در ورزشگاه آزادی حاضر بود.

 جدول رده بندی لیگ برتر

منبع: همشهری آنلاین