همشهری آنلاین: رقابت‌های قهرمانی بوکس بزرگسالان جهان از بعد از ظهر روز دوشنبه (4 مهر) در سالن نمایش و ورزش شهر باکو آغاز ‌شد.

به گزارش سایت فدرایون بوکس، در این مسابقات 587 بوکسور از 172 کشور جهان حضور دارند و تا روز پانزدهم مهر ماه با یکدیگر رقابت می‌نمایند. تیم ملی بوکس کشورمان با 9 ورزشکار در این دوره از مسابقات حضور دارد و برای کسب مجوز ورود به المپیک 2012 لندن با بوکسورهای سایر کشورها مبارزه می‌‌کند .

در اولین روز مسابقات،بعد از ظهر دوشنبه در وزن 91 کیلوگرم رضا مراد خانی با حریف قرقیزستانی رقابت کرد که وی را با حساب 13 بر 8 مغلوب کرد و حالا در دور بعدی باید به مصاف نماینده چین برود.

روز چهارشنبه در وزن 81 کیلوگرم احسان روزبهانی با قهرمان ارمنستانی مبارزه می‌کند و در صورت برنده شدن با برنده مسابقه لهستان و دومینیکن روبرو میشود .

در روز پنجشنبه در وزن 91+ کیلوگرم جاسم دلاوری با ورزشکاری از کشور بلغارستان رقابت می‌نماید و در صورت غلبه بر این بوکسور با برنده چین و فرانسه باید مبارزه نماید .

در روز شنبه 9 هم در وزن 75 کیلوگرم محمد ستارپور با قهرمانی از کشور مراکش بازی دارد و در صورت برنده شدن باید با ورزشکار ازبکستانی دیدار نماید .

اما حریف بقیه بوکسورهای ایران در دور اول مسابقات بدین شرح می‌باشند:

در 52 کیلوگرم ایمان طیبی با گرجستان، در وزن 56 کیلو آرمین امجدیان با چین، در وزن 60 کیلو محمد مومیوند با ایرلند، در وزن 64 کیلو مهدی طلوطی با فیلیپین و در وزن 69 کیلو امین قاسمی‌پور با آمریکا روبرو خواهند شد.

 

منبع: همشهری آنلاین