تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۰ - ۰۳:۴۵

همشهری آنلاین: یکی از اعضای ارشد موسسه ملت در گفت‌وگو با بخش آمریکای شبکه پرس تی‌وی اظهار داشت، آمریکا در حال تشدید سرکوب معترضان ضد سرمایه‎داری وال استریت است.

به گزارش پرس تی وی، کریس هجز، برنده جایزه پولیتزر و نویسنده کتاب امپراطوری توهم: پایان سواد و پیروزی نمایش اظهار داشت: حضور پلیس در اطراف وال استریت (مرکز تجاری نیویورک) گسترده است. آن‎ها اساسا وال استریت را تبدیل به منطقه سبز کرده‌اند. شما نمی‌توانید پیاده یا با خودرو وارد این منطقه شوید مگر این‎که از ایست‌های پلیسی عبور کنید.

وی افزود، سرکوب علیه تظاهرکنندگان به آرامی در حال افزایش است. خشونت پلیسی بیشتر و بیشتر شده است.

این برنده جایزه پولیتزر همچنین به چندین دستگیری که روز شنبه (2 مهر، 24 سپتامبر) در نیویورک به وقوع پیوست اشاره کرد و گفت، دولت با تحمیل اقدامات سختگیرانه علیه معترضان آمریکایی آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد.

گفتنی است صدها نفر از مردم آمریکا از روز 26 شهریور (17 سپتامبر) در منطقه لوور منهتن در شهر نیویورک گرد هم آمدند و اعتراض خود را نسبت به روابط سیاسی میان شرکت‌های خصوصی و قانون‎گذاران آمریکایی اعلام کردند.

این تجمع اعتراض‌آمیز روز چهارشنبه وارد پنجمین روز خود شد و تا واپسین ساعات همان روز ادامه داشت.

پلیس نیویورک تا کنون چندین نفر از معرتضان را بازداشت کرده است.

معترضان ضمن اعلام مخالفت با مدیریت مالی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، از وی خواسته‌اند به فساد شرکت‌های بزرگ پایان دهد.

منبع: همشهری آنلاین