گروه حوادث: سومین زندانی فراری زندان اصفهان که پس از فرار، در خانه‌ای مجردی در اهواز مخفی شده بود، از سوی پلیس دستگیر شد.

این مرد 30 ساله که احمد نام دارد از مجرمان خطرناکی است که سوابق متعددی درخصوص سرقت مسلحانه در پرونده‌اش دارد. او آخرین بار به اتهام عضویت در باند سارقان مسلح و ارتکاب سرقت‌های مسلحانه خودرو و مغازه از سوی پلیس اصفهان دستگیر شد و بعد از رسیدگی به پرونده‌اش، برای گذراندن دوران محکومیت و قطعی شدن حکم دادگاه به زندان دستگرد اصفهان انتقال یافت.

فرار بزرگ

احمد در زندان با چند تبهکار خطرناک دیگر هم‌سلول شد و وقتی در جریان نقشه فرار آنها قرار گرفت، قبول کرد که با این افراد همدست شود. دی ماه سال گذشته، نقشه فرار کلید خورد و 7 مرد زندانی شب‌ها با استفاده از آبکش و اجسام تیز، اقدام به حفر تونل کرده و خاک آن را در هنگام هواخوری با استفاده از کیسه و ملحفه به داخل چاه می‌ریختند.

آنها بعد از چند ماه توانستند تونلی به طول 30 متر که به محوطه بیرونی زندان منتهی می‌شد، حفر کنند؛ تونلی که با توجه به کشاورزی بودن زمین منطقه و نرم بودن خاک، به‌راحتی حفر شد. بامداد 10تیرماه امسال، 7 مرد زندانی با ورود به تونل تصمیم گرفتند خود را به خارج از زندان برسانند اما یکی از آنها که از بقیه چاق‌تر بود، در تونل گیرکرد و 6 زندانی دیگر با فرار از زندان سوار 2 خودروی پژو و سمند که از قبل در انتظار آنها بود شدند و پا به فرار گذاشتند. همزمان با فرار مردان تبهکار، تحقیقات پلیس آگاهی استان اصفهان برای دستگیری آنها شروع شد.

دستگیری هنگام شنا

ماموران بعد از نجات مرد زندانی که داخل تونل گیرکرده بود به بازجویی از او پرداختند و با انجام تحقیقات تخصصی توانستند 24 روز پس از فرار بزرگ، متهم اصلی پرونده را دستگیر کنند. این مرد که بهنام نام دارد، 43 ساله است و زمانی دستگیر شد که در رود دز در شهرستان دزفول مشغول شنا بود.با دستگیری بهنام که طراح اصلی نقشه فرار از زندان بود، جست‌وجو برای ردیابی دیگر فراریان ادامه یافت تا اینکه اواسط شهریورماه، ماموران امنیتی شهرستان مسجدسلیمان از نگهداری اسلحه غیرمجاز در یک کارخانه آرد در این شهر باخبر شدند. آنها در یک عملیات ضربتی، وارد این کارخانه شدند و با دستگیری چند مرد و کشف 17 قبضه کلت و کلاشینکف در آنجا، متوجه شدند که یکی از دستگیرشدگان، از زندانیان خطرناکی است که از زندان دستگرد اصفهان گریخته بودند.

کشف مخفیگاه نفر سوم

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در گفت‌وگو با همشهری گفت: بعد از دستگیری دومین زندانی، جست‌وجوها ادامه یافت و ماموران این بار به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد سومین زندانی فراری به نام احمد به اهواز گریخته است.
سرهنگ حسین‌زاده ادامه داد: بررسی‌های تخصصی برای شناسایی مخفیگاه این مرد آغاز و مدتی بعد محدوده‌ای که متهم در آنجا مخفی شده بود ردیابی شد.

بررسی‌های نامحسوس از این حکایت داشت که احمد با اجاره خانه‌ای مجردی در یکی از محله‌های اهواز در آنجا مخفی شده و برای اینکه از دید پلیس مخفی بماند، از هویت و مدارک شناسایی جعلی استفاده می‌کند. وی افزود: بامداد دیروز، مخفیگاه این مرد به محاصره تیم‌های عملیاتی پلیس درآمد و پیش از روشن شدن هوا، عملیات ضربتی برای دستگیری سومین زندانی فراری شروع شد.

سرهنگ حسین‌زاده با اشاره به بازداشت زندانی فراری در خواب، تصریح کرد: متهم بعد از دستگیری و انجام تحقیقات تکمیلی برای گذراندن دوران محکومیت به زندان اصفهان بازگردانده خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین