گروه حوادث: پسربچه‌های دبستانی وقتی می‌دیدند مرد موتورسوار اسم مدیر مدرسه‌شان را بلد است، به او اعتماد می‌کردند و به راحتی در دام سیاه این مرد گرفتار می‌شدند.

مهرماه سال گذشته زن جوانی به شعبه دوم دادیاری در دادسرای جنایی تهران رفت و از مرد موتورسواری که پسربچه 8‌ساله‌‌اش را ربوده و مورد آزار و اذیت قرار داده بود شکایت کرد. با شکایت زن جوان، دادیار رضوانفر دستور تحقیقات درخصوص این پرونده را صادر کرد و ماموران برای یافتن سرنخی از مرد موتورسوار، به تحقیق از پسربچه 8 ساله پرداختند.

او گفت: وقتی در حال رفتن به مدرسه بودم، مردی عینکی که موهای جوگندمی داشت مرا صدا زد و گفت که موتورش خراب شده. من هم به طرفش رفتم تا موتورش را هل دهم و بعد از اینکه موتور روشن شد، او اسم مدیر مدرسه‌مان را گفت و از من خواست سوار موتور شوم تا مرا به مدرسه برساند. من که دیدم او مدیرمان را می‌شناسد، سوار موتور شدم اما مرد عینکی گفت که اگر سر و صدا کنم مرا از روی موتور به زمین می‌اندازد و بعد با سرعت رانندگی کرد و مرا به محلی خلوت برد و مورد آزار و اذیت قرار داد.

با اظهارات پسربچه 8ساله، مشخصات ظاهری مرد میانسال و موتورسیکلتش در اختیار تیم‌های گشتی قرار گرفت و جست‌وجو برای دستگیری او آغاز شد. در حالی که تحقیقات ادامه داشت، والدین چند پسربچه دیگر هم با مراجعه به اداره آگاهی شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. بررسی این شکایت‌ها نشان می‌داد که همه پسربچه‌ها در مسیر مدرسه از سوی مردی عینکی که موهایی جوگندمی و یک موتورسیکلت سبز رنگ داشته و مدعی شده که دوست مدیر دبستان است ربوده شده و مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. ماموران همچنین دریافتند که تمامی قربانیان، دانش‌آموزان 2مدرسه ابتدایی هستند که در یک خیابان و در نزدیکی هم واقع شده‌اند.

با این اطلاعات، تیم‌های گشت نامحسوس پلیس وارد عمل شدند و از آنجا که احتمال می‌رفت متهم به فعالیت‌های مجرمانه خود ادامه خواهد داد، اطراف هر دو دبستان ابتدایی، تحت نظر گرفته شد. با گذشت چند ماه از شروع تحقیقات و فرا رسیدن تعطیلات تابستانی، شکایت‌ها از مرد موتورسوار نیز متوقف شد اما با شروع دوباره مدارس، متهم فعالیت هایش را از سر گرفت. کارآگاهان که در مقابل مدارس به کمین این مرد نشسته بودند ظهر ششم مهرماه، او را در نزدیکی یکی از مدارس ابتدایی شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

مرد 52 ساله بعد از انتقال به اداره آگاهی و شناسایی شدن از سوی شاکیان، به آزار و اذیت پسربچه‌ها اعتراف کرد و مدعی شد که در این مدت در اتاقکی کوچک در منطقه مسعودیه مخفی شده بود. سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: متهم حدود 20سال پیش از همسرش جدا شده و در این مدت حتی با فرزنداش هم ارتباطی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه هویت شاکیان نزد پلیس و دستگاه قضایی محفوظ خواهد ماند از کسانی که فرزندانش با این شگرد طعمه مرد موتورسوار شده‌اند خواست برای طرح شکایت از متهم به اداره 16 پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 147856
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز