گروه حوادث: 3 مرد موتورسوار که با تهدید دشنه دست به سرقت از مشتریان بانک‌ها می‌زدند، هنگام سرقت از زن سالخورده در محاصره مردم گرفتار شدند.

فروردین ماه امسال زن جوانی به اداره آگاهی پایتخت رفت و ماموران را در جریان سرقت پول‌هایش توسط 3 سارق خشن قرار داد.
او گفت: از دوستان و آشنایان شنیده بودم که می‌توانم طلاهایم را در اختیار صندوق امانات یکی از بانک‌ها قرار دهم و با ضمانت آن وام بگیرم. برای همین به بانک رفتم و پس از سپردن طلاهایم مقداری پول گرفتم. وقتی از بانک خارج شدم در یک کوچه خلوت ناگهان 3 جوان موتور سوار به سمت من آمدند و خواستند هر چه پول دارم در اختیارشان قرار دهم.

یکی از آنها دشنه‌ای به سمتم گرفت و مرا تهدید به مرگ کرد. من هم از ترس ناچار شدم هر چه پول داشتم در اختیارشان قرار دهم. پس از شکایت این زن، پرونده به شعبه اول دادیاری در دادسرای جنایی تهران فرستاده شد و به دستور دادیار هاشمیان، تیمی از ماموران پایگاه هفتم با دریافت دستور قضایی تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان خشن را آغاز کردند.

درحالی‌که هنوز ردی از دزدان به دست نیامده بود چند شکایت مشابه دیگر نیز در اختیار پلیس قرار گرفت. در همه این شکایت‌ها ردپای 3 سارق خشن به چشم می‌خورد که با پرسه زدن در اطراف بانک‌هایی که به سپرده‌های طلا وام می‌دهند، طعمه‌های خود را شناسایی کرده و بعد از تعقیب آنها، با تهدید دشنه دست به سرقت می‌زدند.

از آنجا که همه سرقت‌های این باند در مقابل بانک‌ها صورت گرفته بود، ماموران به بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مدار‌بسته بانک‌ها پرداختند و تصویر چهره 3 سارق موتور سوار را به دست آوردند. این تصویر در اختیار تیم‌های گشت قرار گرفت و جست‌وجو برای دستگیری سارقان وارد مرحله‌ای تازه شد.

در محاصره مردم

5 مهرماه امسال، درحالی‌که جست‌وجو برای دستگیری سارقان ادامه داشت، 3 جوان موتورسوار مقابل بانکی در خیابان مولوی توقف کردند. در همین هنگام پیرزنی به داخل بانک رفت و به‌دنبال آن یکی از مردان موتورسوار که نقش زاغزن را برعهد داشت وارد بانک شد.

پیرزن طلاهایش را به صندوق امانات بانک سپرد و مقداری پول به‌عنوان وام گرفت. همزمان جوانی که پشت سر او وارد بانک شده بود با دوستانش تماس گرفت و اطلاعات کاملی از مقدار پولی که پیرزن دریافت کرده بود در اختیار آنها قرار داد. زن سالخورده بعد از دریافت پول از بانک خارج شد و هنوز چند قدمی دور نشده بود که خود را در محاصره سارقان دید.

3 جوان موتورسوار درحالی‌که دشنه در دست داشتند با تهدید می‌خواستند کیف پیرزن را از او بگیرند اما مردم با دیدن این صحنه به سرعت به سمت دزدان دویدند. سارقان خشن در یک چشم بر‌هم زدن خود را در محاصره شاهدان گرفتار دیدند و نتوانستند فرار کنند. در همان لحظه مردم با پلیس تماس گرفتند و ماموران کلانتری 116 مولوی به سرعت خود را به محل حادثه رساندند. 3 مرد موتور سوار بازداشت شدند و بعد از انتقال به اداره آگاهی، تحت بازجویی قرار گرفتند.

به گزارش همشهری، متهمان صبح دیروز در برابر هاشمیان، دادیار شعبه اول دادسرای جنایی پایتخت حاضر شدند. آنها در بازجویی‌ها اقرار کردند که با پرسه زدن حوالی بانک‌ها طعمه‌های خود را شناسایی کرده و آنقدر تعقیبشان می‌کردند تا فرصتی مناسب برای سرقت پیدا کنند. اعضای این باند در تحقیقات مقدماتی به 40 فقره سرقت با این شیوه اعتراف کردند و برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس قرار گرفتند.

منبع: همشهری آنلاین