همشهری آنلاین: کشته شدن یک افسر پلیس توسط طرفداران آشوب طلب فوتبال در ایتالیا این کشور را با یک بحران جدی مواجه کرده است.

به گزارش الجزیره این فیلیپو راچیتی 38 ساله جمعه 2 فوریه (13 بهمن) در کاتانیا بر اثر مواد آتش زایی که در  بیرون از استادیوم به درون خودرواش پرتاب شد کشته شد. وی برای برقراری امنیت بازی تیم های سیسیلی کاتانیا و پالرمو به استادیوم رفته بود.

پس از این حادثه رومانو پرودی نخست وزیر ایتالیا به شدت خشونت های فوتبال را تقبیح کرد: من احساس این وظیفه من است که بگویم ما متأسفانه به یک نشانه شفاف برای پیشگیری از افول ورزشی که متأسفانه شاهد آن هستیم نیاز داریم.

همچنین گزارش ها از ایتالیا حاکی از آن است که یک افسر پلیس دیگر به شدت مجروح شده است و بنا بر گزارش پلیس چند نفر دیگر هم آسیب های سطحی دیده اند.

لوکا پانکالی رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا در پی این اتفاق یک جلسه اضطراری در رم تشکیل داد و اعلام کرد تمام بازی های فوتبال در ایتالیا لغو شدند: تصمیم برای لغو بازی ها بدون درنگ اتخاذ شد. ما دیگر نمی تواینم این طور ادامه دهیم. چیزی که ما می بینیم هیچ ربطی به فوتبال ندارد بنا بر این فوتبال ایتالیا متوقف می شود

پس از برگزاری جلسه اضطراری در فدراسیون فوتبال ایاتالیا بازی های لیگ به تعویق افتادند و بازی دوستانه ایتالیا و رومانی هم که قرار بود پنج شنبه برگزار شود لغو شد

در جریان بازی پالرمو و کاتانیا پلیس برای مقابله با خشونت ها مجبود شد گاز اشک آود شلیک کند که این امر در برگزاری مسابقه وقفه ایجاد کرد. با این حال خشونت ها پس از انجام بازی شدت پیدا کرد و مسئولان به امید محدود کردن دامنه خشونت ها صدها نفر از تماشاگران را در استادیم نگه داشتند.

خبرگزاری آنسا اعلام کرده است که 9 طرفدار تیم کاتانیا در رابطه با خشونت ها دستگیر شده اند اما هیچ کدام مظنون به قتل افسر پلیس نیستند.

این بازی با حساب دو بر یک به سود پالرمو به پایان رسید.