گروه شهری: مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه معاونت معماری و شهرسازی با اشاره به اینکه برون سپاری و هوشمندسازی از سیاست‌های شهرداری تهران است، گفت:

بیش از 95 درصد وظایف حوزه شهرسازی تاکنون به دفاتر خدمات الکترونیک واگذار شده است.مجتبی طبقی افزود: در این راستا و در نخستین گام، صدور گواهی پایان کار ساختمانی در دفاتر به شکل فرامنطقه‌ای انجام می‌شود که تهیه بستر نرم افزاری برای انجام این کار به‌تدریج در حال انجام است.طبقی خاطرنشان کرد: این اقدام ابتدا به‌طور آزمایشی انجام می‌شود و پس از آن شهروندان می‌توانند برای صدور گواهی پایان کار ساختمان خود به دفاتر خدمات الکترونیک تهران مراجعه کنند.

به گفته مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران، برون‌سپاری و واگذاری وظایف به بخش خصوصی از حوزه شهرسازی و معماری آغاز شده است که با توجه به سیاست هوشمندسازی و برون سپاری شهرداری این کار به‌تدریج برای سایر معاونت‌ها نیز در حال انجام است. وی افزود: طرح ترافیک، عوارض نوسازی و عوارض خودرو از موضوعاتی است که به دفاتر واگذار شده و در آینده نزدیک خدمات دیگری در حوزه فضای سبز، ایمنی و آتش‌نشانی نیز در دفاتر خدمات الکترونیک به انجام خواهد رسید.مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران در ادامه اظهار کرد: هم‌اکنون 20 محور از وظایف خدماتی حوزه شهرداری در دفاتر خدمات الکترونیک انجام می‌شود که امیدواریم این خدمات تا پایان سال به 50 محور افزایش یابد.

منبع: همشهری آنلاین