گروه شهری: با اجرای طرح تفصیلی جدید علاوه بر افزایش درآمد عمومی شهروندان، در شهر می‌توان اشتغال ایجاد کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: آن شهرداری‌ای خوب است که بتواند هم مردم و هم شهر را ثروتمند کند و در کنارش نیز به شهر خدمات رسانی کند.

هیربد معصومی با اشاره به طرح تفصیلی قدیم تهران گفت: در طرح تفصیلی قدیم، ظرفیت‌های توسعه تهران مشخص نشده بود و راهبردی هم برای اینکه شهر از یک رونق اقتصادی برخوردار باشد، وجود نداشت.

به گفته وی حتی در طرح سال49 نیز هیچ توجهی به اقتصاد شهر نشده بود. حتی استعدادهای بالقوه و قابلیت‌های بالفعل تهران از نظر ساختارهای اجتماعی، شهری، کالبدی، مورد توجه قرار نگرفته بود.

معصومی با اشاره به طرح تفصیلی جدید پایتخت اظهار داشت: این درحالی است که در طرح ساختاری- راهبردی جدید تهران به این موضوع توجه شده است و اقتصاد شهر یکی از موضوعات مهمی است که در طرح تفصیلی به آن اهمیت ویژه داده شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران همچنین اظهار داشت: طرح تفصیلی جدید 38‌درصد از کل پهنه‌های پایتخت را به‌خود اختصاص داده که مساحتی در حدود 247‌کیلومتر مربع است و پهنه کار و فعالیت نیز 28‌درصد کل پهنه‌های تهران را به‌خود اختصاص داده که مساحت آن در حدود 180‌کیلومتر مربع برآورد شده است.

معصومی در ادامه یادآور شد: این در حالی است که در طرح قدیم تهران هیچ پهنه‌ای به‌عنوان پهنه کار و فعالیت مشخص نشده بود و طرح و برنامه‌ای نیز برای این منظور وجود نداشت.

به گفته معاون شهردار طرح تفصیلی جدید، طرحی با دقت و با نگاهی علمی است که برای توسعه اقتصادی شهر نیز برنامه‌های مناسبی را پیش روی شهروندان و فعالان اقتصادی می‌گذارد.

معصومی با اشاره به مطالعات انجام شده در طرح تفصیلی گفت: خوشبختانه در طرح تفصیلی جدید تهران، یکی از راهبردها کاهش فضای سکونت و افزایش پهنه کار و فعالیت بود بنابراین بر این اساس ما در طرح تفصیلی شاهد افزایش ظرفیت توسعه کیفی شهر خواهیم بود.

منبع: همشهری آنلاین