گروه شهری: در شورای اسلامی شهر تهران 2 فوریت طرح الزام شهرداری تهران جهت ارائه کلیه مصوبات کمیسیون ماده 5 به تصویب نرسید.

شورای شهر

به گزارش روابط عمومی شورای شهر تهران 2 فوریت طرح «الزام شهرداری تهران جهت ارائه کلیه مصوبات کمیسیون ماده 5 قانون شورای‌عالی شهرسازی و معماری به شورای اسلامی شهر تهران» در دستور کار شورا قرار گرفت.معصومه ابتکار عضو شورای اسلامی شهر تهران در دفاع از 2 فوریت این طرح گفت: براساس قانون، مصوبات کمیسیون ماده 5 در شورای شهر به مفهوم تایید یا انطباق آنها با قوانین بررسی نمی‌شود.

وی ادامه داد: مصوبات کمیسیون ماده 5 برای تایید و انطباق با قوانین دیگر باید در شورای شهر مجددا مورد بررسی قرار گیرد که متأسفانه تاکنون این مهم انجام نشده است، بنابراین به‌دلیل مغایرت‌های به‌وجودآمده در مصوبات کمیسیون ماده 5 با آنچه در قانون به آن اشاره شده است چنانچه سیستمی وجود نداشته باشد تا بازخوردهای منطقی مقررات ایجاد شود ممکن است هم‌پوشانی یا تناقض در این مصوبات به‌وجود بیاید.

حمزه‌شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز در این باره گفت: متأسفانه با وجود اینکه طرح تفصیلی و طرح جامع شهر تهران تهیه و به تصویب رسیده است ولی آنچه در شهر اتفاق می‌افتد برخلاف آنهاست. شکیب در دفاع از طرح دوفوریتی مذکور خاطرنشان کرد: پیشنهاد این است برای آنکه شورا از حق قانونی‌اش استفاده کند اجرای مصوبات کمیسیون ماده 5 را ملزم به تطبیق آنها با قوانین در شورای شهر کند. رسول خادم رئیس کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورا نیز افزود: در حال حاضر به غیراز کمیسیون ماده 5، کارگروه تطبیق، کار مطابقت مصوبات طرح تفصیلی شورا را از طریق هماهنگی با شهرداری و سازمان‌های دیگر انجام می‌دهد.

رسول خادم با اشاره به پیگیری‌های شورا در دوره دوم گفت: در دوره دوم شورا نیز با استعلامی که از مجلس شورای اسلامی صورت گرفت مشخص شد که مصوبات کمیسیون ماده5 باید به تایید شورا برسد. وی با این استدلال که به‌دلیل حجم بالای مصوبات کمیسیون و کارگروه تطبیق، نیاز به ایجاد مکانیسمی در شوراست پیشنهاد سلب 2 فوریت طرح و تبدیل آن به یک فوریت را به هیات رئیسه شورا اعلام کرد.

حسن بیادی نایب رئیس شورا نیز افزود: موضوعات کمیسیون ماده 5 نباید به‌صورت مشخص و موردی پیگیری شود اگر قرار است طرح تفصیلی اجرا شود دلیلی ندارد که این طرح هرروز دستخوش اظهارنظرهای شخصی و سازمانی شود اگر به این شیوه ادامه دهیم دیگر چیزی از طرح تفصیلی باقی نمی‌ماند. بر همین اساس 2فوریت طرح « الزام شهرداری تهران جهت ارائه کلیه مصوبات کمیسیون ماده 5 قانون شورای‌عالی شهرسازی و معماری به شورای شهر تهران» سلب و در نهایت طرح به‌صورت یک فوریت جهت بررسی کارشناسی در اختیار کمیسیون‌های سه‌گانه شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت.

همچنین در این جلسه با ارائه گزارش حسابرس اداره کل مالی شهرداری تهران منتهی به سال‌87 به‌عنوان آخرین گزارش، کارنامه گزارش‌های حسابرس سال 87 مناطق شهرداری، معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران بسته شد. رسول خادم در این‌باره گفت: در حال حاضر گزارش حسابرس مناطق شهرداری تهران برای سال 88 آماده ارائه به صحن شورای شهر تهران است و حسابرسی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری برای سال 88 نیز در حال انجام است.

کد خبر 145975
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز