همشهری‌آنلاین: قرارداد اجتماعی در ایالت متحده آمریکا: گذشته، حال و آینده؛ عنوان سخنرانی دیگری از سلسله نشست‌های تخصصی مؤسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا است که توسط دکتر حسن حسینی عضو هیات علمی گروه مطالعات آمریکای شمالی دانشکده مطالعات جهان ایراد می‌شود.

از "رقص گرگها" (آمریکا و سرخپوستان) تا "رقص با گاوها - نماد جنبش اشغال وال استریت" (آمریکا و سفید پوستان طبقه متوسط جامعه) قرارداد اجتماعی چهارچوب بسیار مهم و قابل تاملی برای بررسی و مطالعه پیرامون ایالت متحده آمریکا بوده، هست و خواهد بود.

دکتر حسینی در این سخنرانی که به همت موسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا دانشگاه تهران و انجمن علمی مطالعات جهان برگزار می‌شود با توجه به مشاهدات و مطالعات میدانی خود به ترسیم و تحلیل جامعه، فرهنگ و سیاست در ایالات متحده آمریکا پرداخته و گزارشی تصویری از سفرهای خود نیز ارائه خواهد کرد.

موسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا در کنار امور پژوهشی در مسیر شناسایی هر چه بیشتر قلمروهای مطالعاتی خود؛ سخنرانی‌های مفهومی نیز برگزار می‌کند.

در این نشست‌ها؛ کارشناسان و پژوهشگران برجسته؛ به طرح تاز‌ ترین یافته‌ها و به مرور مفاهیم و قلمروهای کلیدی عرصه‌های مرتبط می‌پردازند و متن کامل سخنرانی‌ها نیز به عنوان اسناد علمی موسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا منتشر می‌شود.

زمان سخنرانی فوق سه‌شنبه دهم آبان90 در ساعت 13 تا 14و 30 دقیقه خواهد بود و مکان آن نیز دانشکده مطالعات جهان (سالن حنانه) است. دانشکده مطالعات جهان در خیابان کارگر شمالی در پردیس شمالی دانشگاه تهران (ورودی غربی) قرار دارد.

برچسب‌ها