همشهری آنلاین: در یازدهمین هفته‌ لیگ برتر فوتبال آلمان بایرن مونیخ مهمان بی‌تجربه‌ خود را با ۴ گل پشت سر گذاشت. دورتموند هم که مونیخ را در صدر جدول تعقیب می‌کرد، نتیجه‌ای بهتر از تساوی در اشتوتگارت نگرفت و جای خود را به شالکه داد.

فرایبورگ 0 - بایر لورکوزن 1

در دیدار افتتاحیه‌ هفته‌ یازدهم لورکوزن به خانه‌ فرایبوگ رفت و در نهایت میزبان خود را شکست داد. تک‌گل شاگردان روبین دوت در دقیقه‌ دوم و توسط میشائل بالاک به ثمر رسید. این بازی برای دوت اهمیت ویژه‌ای داشت. او فصل گذشته سرمربی فرایبورگ بود. تیم سابق دوت در حال حاضر قعرنشین جدول است و اگر روند کنونی را ادامه دهد، یکی از نامزدهای سقوط به دسته‌ پایین‌تر خواهد بود.

شالکه ۳ - هوفن‌هایم 1

بازی حساب‌شده‌ شالکه در دقیقه ۲۸ توسط رائول به گل اول انجامید و این نیمه با برتری میزبان پایان یافت. ایبیژویج که روز پیش از بازی پدر شده بود، در دقیقه ۶۳ بازی را به تساوی کشید. فشار شالکه اما ادامه یافت و هونتلار در دقیقه‌ ۷۳ از روی نقطه‌ پنالتی و ۳ دقیقه بعد از روی پاس دراکسلر دو گل دیگر برای شالکه به ثمر رساند. این دومین آغاز خوب شالکه در یک فصل بوندس‌لیگا در تاریخ این باشگاه است.

بایرن مونیخ ۴ - نورنبرگ 0

این دو تیم، دربی جنوب آلمان را برگزار کردند. مربی نورنبرگ با ۸ بازیکن جوان که حتای یک بار هم در ورزشگاه آلیانتس مقابل بایرن بازی نکرده بودند، دیدار را آغاز کرد. مونیخ از ثانیه ۸۵ تا دقیقه ۳۹ (گومز، شواین‌اشتایگر و ریبری) ۳ گل به ثمر رساند. نسبت ۳۸۷ به ۱۰۰ در تعداد پاس‌ها و ۷۹ درصد به ۲۱ درصد در میزان تصاحب توپ، نشان از برتری مطلق میزبان است. با گل دقیقه ۶۸ گومز پرونده نورنبرگ در این هفته بسته شد.

اشتوتگارت 1 - دورتموند 1

در این دیدار مدافع عنوان قهرمانی در ابتدا بهتر آغاز کرد. در ادامه اما روند بازی به سود اشتوتگارت تغییر کرد. ضربه ایستگاهی تمرین‌شده بازیکنان میزبان در دقیقه ۲۲ توسط تاسکی به ثمر نشست. دورتموند اما پیش از سوت پایان نیمه، بازی را به تساوی کشید. این نتیجه تا پایان تغییر نکرد. در نیمه اول هم‌چنین مدافع اشتوتگارت، گوتسه، بازیکن خلاق دورتموند را در محوطه‌ جریمه متوقف کرد؛ داور اما این خطا را ندید.

بوروسیا مونشن‌گلادباخ ۲ - هانوفر 1

توپ و میدان این بازی کاملا در اختیار میزبان بود. ابتدا رویس برای گلادباخ گلزنی کرد. هانوفر که هفته گذشته مونیخ را شکست داد و در روزهای اخیر با بداقبالی از جام حذفی کنار رفت، تنها ۵ دقیقه بازنده بود. نیمه‌ نخست با تساوی به پایان رسید. گل پیروزی میزبان را هم مارکو رویس در دقیقه ۵۱ زد؛ گلی که تا حدودی بوی آفساید می‌داد. هانوفر در این بازی به جای حمله کردن، فضای حمله به مهاجمین حریف می‌داد.

وولفسبورگ ۲ - هرتا برلین ۳

دیدار حساس دو تیم با فشار بی‌امان میزبان آغاز شد. وولفسبورگ حمله می‌کرد اما این هرتا بود که در دقیقه ۲۷ توسط رافائل به گل رسید. این برتری هم تنها چهار دقیقه دوام آورد و منجوکیچ با پاس اشکان دژآگه گل تساوی را زد. دروازه‌بان وولفسبورگ اما پیش از پایان نیمه یک خطای پنالتی مرتکب شد و حریف را باز هم پیش انداخت. در نیمه‌ دوم هم دوندگی دو تیم متوقف نشد و هر یک از دو تیم یک گل دیگر به ثمر رساندند.

ماینتس 1 - وردربرمن ۳

در دیدار پایانی روز دوم از هفته یازدهم (شنبه، ۷ آبان) وردربرمن به خانه ماینتس رفت. این تیم پس از ۳ بازی بدون پیروزی میزبان خود را شکست داد. این نهمین بازی پی در پی در بوندس‌لیگا بود که ماینتس آن را بدون پیروزی پشت سر گذاشت. کلودیو پیزارو (برمن) یکی از بهترین بازی‌های خود در فصل جاری را در این دیدار به نمایش گذاشت و با گل خود بازی را به تساوی کشید. گل اول بازی را ماینتس در دقیقه ۲۳ زده بود.

کلن ۳ - آگسبورگ 0

در نخستین دیدار شامگاه یکشنبه تیم کلن مهمان "بی‌خطر" خود را در یک بازی یک‌طرفه با شکست بدرقه کرد. آگسبورگ که در این فصل به دسته برتر آمده با یک امتیاز بیشتر از فرایبورگ در جایگاه هفدهم جدول است. هم‌قطاران لوکاس پودولسکی با این پیروزی شکست تلخ (۵ بر 0) هفته گذشته را جبران کردند. گل‌های اول و دوم را پودولسکی زد. دومین گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. مهمان از دقیقه ۷۵ به بعد هم ۱۰ نفره شد.

هامبورگ 1 - کایزرزلاترن 1

در مصاف حساس و پایانی هفته که هواداران میزبان به هر برخوردی در آن به شدت واکنش نشان می‌دادند، رایکویچ صرب، مدافع هامبورگ، در دقیقه ۲۲ از زمین اخراج شد؛ تصمیمی که شاید کمی سختگیرانه گرفته شد. بازیکنان کایزرزلاترن به استثنای دقایق آغازین نیمه دوم، با تمرکز بیشتری بازی کردند و گل نخست را هم آنها (۳۸) زدند. میزبان در نیمه دوم و به ویژه پس از گل تساوی (۶۹) خود را به حریف رساند و در دقایقی هم برتر بود.

 

منبع: همشهری آنلاین