همشهری آنلاین: سنگین‌ترین شکست هفته دهم بوندس‌لیگا تا پایان مسابقات روز دوم را کلن در دورتموند متحمل شد. بوروسیا دورتموند با زدن ۵ گل به مهمان پاسخ منتقدانی را داد که به دلیل بازی ضعیف این تیم در چمپیونزلیگ علیه مدافع قهرمانی سخن گفتند.

بوندس لیگا

آگسبورگ یک - وردربرمن یک

این دیدار مسابقه افتتاحیه‌ هفته‌ دهم (جمعه، ۲۹ مهر) بود؛ مسابقه‌ای که وردربرمن فرصت داشت با پیروزی در آن بخت خود برای نشستن در مکان دوم را بالا ببرد، اما آگسبورگ که هفته‌ گذشته نخستین پیروزی فصل جاری را به دست آورده بود، این موقعیت را به شاگردان توماس شاف نداد. بازیکنان وردربرمن خود نیز در شکل‌گیری این نتیجه بی‌تقصیر نبودند. آنان دست‌کم سه موقعیت مسلم گلزنی را از دست دادند.

دورتموند پنج - کلن صفر

بوروسیا دورتموند پاسخ منتقدان روزهای اخیر این تیم را با قاطعیت داد. شاگردان یورگن کلوپ با فوتبالی قوی و فشار فراوان، مهمان را به دفاع فرو بردند. کاگاوا (دقیقه ۷)، اشملتسر (۲۵)، لواندوفسکی (۴۴ و ۵۰) و کاپیتان کِل (۶۶) گلزنان مدافع عنوان قهرمانی بودند. کلن در این دیدار تنها یک بار آن هم در دقیقه ۸۶ تنها موقعیت گلزنی خود را به دست آورد که لوکاس پودولسکی در به ثمر رساندن آن موفق نبود.

نورنبرگ دو - اشتوتگارت دو

ابتکار عمل در نیمه اول در اختیار میزبان بود و تیمی سیمونز، کاپیتان بلژیکی این تیم در دقیقه نهم اولین گل مسابقه را به ثمر رساند. اشتوتگارت که تا دقیقه ۲۴ بازی هیچ حرفی برای زدن نداشت، نیمه دوم را بسیار بهتر آغاز کرد و به لطف پنالتی اشتباه داور در دقیقه ۶۰ به گل تساوی رسید. نورنبرگی‌ها ۲۰ دقیقه مانده به پایان بازی باز هم گل برتری را زدند؛ برتری‌ای که البته تنها ۶ دقیقه دوام داشت.

کایزرزلاترن یک - فرایبورگ صفر

میزبان در این دیدار فوتبال زهردارتری را ارائه کرد. بازیکنان این تیم با وجود این و به دلیل دفاع حساب‌شده مهمان، ۱۶ دقیقه پیش از پایان دیدار به گل رسیدند. لاترنی‌ها یک دقیقه بعد هم صاحب یک ضربه پنالتی شدند. باومان، دروازه‌‌بان فرایبورگ که به نوعی بهترین بازیکن تیم مهمان در این میدان بود، ضربه تیفرت را مهار کرد. این نخستین پنالتی‌ای است که دروازه‌بان فرایبورگ در فصل ۲۰۱۲ - ۲۰۱۱ موفق به مهار آن می‌شود.

هوفن‌هایم یک - بوروسیا مونشن‌گلادباخ صفر

این دیدار را مهمان بهتر آغاز کرد. هوفن‌هایم کمی طول کشید تا خود را در زمین پیدا کند. این تیم که در سه دیدار پیشین بدون پیروزی بود، کم‌کم برتری خود را نشان داد. هوفن‌هایم در دقیقه ۳۴ بهترین موقعیت گلزنی را از دست داد. در نیمه‌ دوم هم این گلادباخ بود که اولین موقعیت گلزنی را داشت. میزبان اما باز هم توپ و میدان را به دست گرفت و سرانجام در دقیقه ۵۶ توسط ایبیژویچ (اولین گل پس از ۶ ماه) به گل رسید.

هرتا برلین صفر - ماینتس صفر

در این دیدار ماینتس هم از نظر بازی و هم از نظر تعداد موقعیت گلزنی تیم برتر میدان بود. این بازی پر از دوندگی و فشار بود، اما دو طرف موفق به موقعیت‌آفرینی بر روی دروازه‌ حریف نمی‌شدند. ماینتس همانند هفته‌های پیشین نتوانست از چند موقعیتی هم که به دست آورد به خوبی استفاده کند. فوتبال ضعیف هرتا برلین هم سبب شد که دو تیم در نهایت نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل به دست نیاورند.

هامبورگ یک - وولفسبورگ یک

هامبورگ دومین دیدار خود پس از حضور سرمربی جدید را هم با موفقیت به پایان برد. شاگردان تورستن فینک در آخرین دیدار شنبه (۳۰ مهر) با مهمانشان وولفسبورگ به تساوی یک بر یک رسیدند. در این دیدار وولفسبورگ گل نخست را زد، میزبان اما در ادامه جهت بازی را به سمت دروازه‌ شاگردان ماگات تغییر داد و موفق به جبران گل خورده شد. هامبورگ در هفته نهم هم فرایبورگ را در خانه حریف با حساب دو بر یک شکست داده بود.

دو دیدار دیگر این هفته نیزی بین تیم‌های هانوفر و بایرن مونیخ و نیز لورکوزن و شالکه بعد از ظهر یکشنبه انجام می‌شود.

کد خبر 149179
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز