همشهری آنلاین: با گذشت هفت ماه از ابلاغ قانون برنامه پنجم توسعه و الزام سازمان تأمین اجتماعی به ارائه تخفیف به کارفرمایان درصورت جذب نیروی کار جدید، وزیر تعاون از آمادگی این سازمان برای اجرای مصوبه مذکور خبر داد.

عبدالرضا شیخ الاسلامی گفت: با تصویب این آیین‌نامه مشکل اجرای معافیت بیمه‌ای سهم کارفرما برطرف شده است.

مدیرکل درآمد بیمه‌ای تأمین اجتماعی هم گفته است: با اجرای این قانون بالغ بر 450 هزار کارگر و نزدیک به 112 هزار کارگاه خصوصی و تعاونی از مزایای معافیت بیمه‌ای برخوردار خواهند شد.

محمدحسین زدا پیش از این به همشهری گفته بود: به محض مشخص شدن محل تأمین اعتبار، این سازمان اجرای مصوبه تخفیف حق بیمه کارفرمایان را به جریان خواهد انداخت.

وی خاطرنشان کرد: اجرای قانون معافیت بیمه‌ای کارفرمایان فعلاً از مهرماه محاسبه می‌شود و در مورد 6 ماه نخست سال‌جاری نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

این در حالی است که رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید: براساس قانون، سازمان تأمین اجتماعی باید ابتدا مصوبه معافیت حق بیمه کارفرما را اجرا کرده و سپس با مشخص شدن میزان تخفیف‌های ارائه شده اقدام به دریافت اعتبار از دولت کند.

هادی مقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار ما این سازمان را مسئول دیرکرد اجرای این قانون معرفی کرده و تأکید می‌کند: مصوبه مذکور مربوط به ابتدای سال بوده و باید از همان تاریخ اجرایی شود.

منبع: همشهری آنلاین