یافتن آلبوم پس از 17سال، مسیر شیشه‌ای در چین، شکار کروکودیل در بانکوک و سنجاب عصریخبندان از عناوین گشتی در دنیای خبرها است.

یافتن آلبوم پس از 17سال

دوبلین: زوج ایرلندی که 17‌ سال پیش آلبوم عروسی‌شان به ‌همراه وسایل دیگری به سرقت رفته بود آن‌را داخل کیسه‌ای مقابل در‌ منزل‌ پیدا کردند. درست 17سال پیش خودروی کاروان این زوج به همراه وسایل داخل آن به سرقت رفت و تا همین چند روز پیش که این آلبوم به شکل عجیبی پیدا شد هیچ خبری از آن نبود. بچه‌های آقا و خانم استوارت نیز تا چند روز پیش که بیست و پنجمین سالگرد ازدواج والدین خود را جشن گرفتند عکس‌های عروسی آنها را ندیده بودند. یکی از فرزندان آنها در این باره می‌گوید: دیدن صورت جوان پدر و مادرم هنگام عروسی برای من خیلی جالب بود.

مسیر شیشه‌ای

پکن: چینی‌‌ها برای جذب گردشگر به دیوار چین بسنده نکرده و مسیری شیشه‌ای ساخته‌اند که زیر آن به ارتفاع 1430متر خالی است. گردشگران شجاع باید پا روی شیشه‌ای از جنس کریستال شفاف بگذارند که فقط 5/2 اینچ ضخامت دارد. البته چینی‌ها در ساخت این مسیر نیز مطابق معمول ایده مبتکران دیگر را کپی‌برداری کرده‌اند. نخستین بار مسیر شیشه‌ای روی دره‌ای موسوم به «گرند کانین» در آمریکا ساخته شده است. گفتنی است تصاویر منتشر شده از کارگران چینی که روی داربست‌های نازک مسیر شیشه‌ای جدید مشغول کار بوده‌اند نیز در نوع خود جالب است.

شکار کروکودیل در بانکوک

بانکوک: سیل اخیری که در قسمت شمالی شهر بانکوک جاری شد باعث شده است تا ساکنان پایتخت تایلند به‌جای رفت‌وآمد خودرو‌ها شاهد تردد کروکودیل‌‌ها باشند. در این میان چند نفر نیز از کشته‌شدن مرغ و خروس‌های خود توسط کروکودیل‌ها خبر دادند و خواستار رسیدگی مقامات شدند. به‌همین دلیل گروه‌های حفظ حیات‌وحش این کشور، مشغول شکار این خزندگان بزرگ (البته به‌طور زنده) و انتقال آنها به زیستگاه‌های طبیعی هستند. البته جاری‌شدن 14 میلیارد متر‌مکعب آب در این شهر پیامد‌های مرگباری نیز برای برخی خانواده‌ها داشته است.

سنجاب عصریخبندان

نیویورک: بنا بر تحقیقات گروهی از دیرینه‌‌شناسان، سنجاب سختکوش انیمیشن عصر یخبندان حدود 100میلیون سال پیش روی زمین زندگی می‌کرده است. این دیرینه شناسان در دانشگاه لوئیزوویل فسیل سنجاب ما قبل تاریخی را مورد بررسی قرار دادند که درست مانند اسکارت(شخصیت کارتونی) دارای پوزه دراز، دندان‌های بلند و چشم‌های درشت و گرد است. این سنجاب در حدود 10‌تا 15‌سانتی‌متر طول داشته و از خانواده گروهی از پستانداران اولیه است که خویشاوندی بسیار دوری با کیسه‌داران امروزی داشته‌اند.

منبع: همشهری آنلاین