پکن:400 زوج چینی که تاریخ ‌١١/١١/٢٠١١ را برای آغاز زندگی مشترک خود انتخاب کرده بودند در یکی از بزرگ‌ترین معبدهای چینی شهر کوالالامپور به عقد یکدیگر در آمدند.

11 november 2011

این ترتیب تاریخی که فقط یک‌بار در هر قرن روی می‌دهد در فرهنگ چینی به «عشق جاویدان» شهرت دارد. به گزارش خبرگزاری شینهوا، این زوج‌ها معتقدند که ثبت تاریخ ازدواجشان در این روز، خوشبختی و زندگی توأم با آرامش را برای آنان به ارمغان می‌آورد. این معبد جوایزی شامل 2‌ماشین کلاسیک و چندین جایزه دیگر برای این زوج‌ها در نظر گرفته بود.

ساختن خانه‌ با بطری

آبوجا: تا به حال کسانی که با استفاده از بطری‌های خالی خانه می‌ساختند فقط برای دفاع از محیط‌زیست یا شکستن رکورد‌های جهانی دست به این کار می‌زدند، در حالی که یکی از اهالی کشور نیجریه با استفاده از این بطری‌ها برای ساکنان روستا‌ها خانه‌های قابل سکونت می‌سازد. وی ابتدا بطری‌های خالی را از شن پر کرده و سپس با استفاده از ریسمان‌ آنها را یک‌به‌یک به هم می‌بندد و بعد با استفاده از تراز، دیوار‌های صافی می‌سازد که به گفته اهالی، خطر ریزش آنها بسیار پایین است. وی در این باره می‌گوید که برای ساخت هر خانه حدود 7هزار و 800بطری به کار می‌برد.

سیگارهای وحشتناک

سیدنی‌: مطابق قوانین جدید کشور استرالیا از ماه دسامبر سال آینده میلادی تمام سیگار‌هایی که در این کشور فروخته می‌شوند باید در پاکت‌های سبز بسته‌بندی شوند. از این پس خبری هم از طرح‌ها و نشان‌های ویژه شرکت‌ها روی پاکت‌های سیگار این کشور نیست. البته هشدار‌های پزشکی جای این نشان‌ها و طرح‌ها را خواهند گرفت. هشدار‌های یاد‌شده بیش از 75درصد از سطح پاکت‌های سیگار را خواهند پوشاند. نیکولا‌راکسان وزیر بهداشت استرالیا در این مورد به رسانه‌ها گفت: دولت این کشور تمام راه‌ها را برای کاهش آمار سیگاری‌های این کشور آزمایش خواهد کرد.

بزرگ‌ترین الماس جهان

ژنو: بزرگ‌ترین الماس جهان با وزن 110قیراط قرار است در شهر ژنو کشور سوئیس زیر چکش حراج برود. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این الماس زردرنگ به قیمت 15میلیون دلار فروخته شود. الماس یاد‌شده موسوم به قطره‌خورشید در آفریقای جنوبی کشف شده است. مطابق تایید انستیتوی گوهر‌شناسی آمریکا (GIA)، این سنگ بزرگ، دارای بهترین درجه رنگ و خلوص بسیار بالاست. به گفته مسئولان حراج شهر ژنو، الماس گلابی‌شکل در تاریخ 15نوامبر سال‌جاری میلادی به حراج گذاشته می‌شود.

کد خبر 150869
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز