گروه اجتماعی: رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور گفت: بیش از 3500 نفر از معلمان و فرهنگیان بسیجی تابستان سال جاری در قالب طرح اردوهای هجرت بسیج سازندگی، مسئولیت فنی و اجرایی پروژه بهسازی مدارس را بر عهده گرفتند.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی اردوهای هجرت بسیج سازندگی، سعید فرجیان‌زاده گفت:‌ معلمان بسیجی و دبیران هنرستان‌های کشور با حضور در روستاها و مناطق محروم نسبت به بهسازی و مرمت 6هزار مدرسه در سراسر کشور اقدامات مؤثری انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان و هنرآموزان بسیجی در قالب طرح اردوهای هجرت و زیرنظر معلمان و استادکاران مدارس و هنرستان‌ها ضمن بهسازی و مرمت مدارس تجربه‌های عملی لازم و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را کسب کردند.

فرجیان زاده گفت: ‌دانش آموزان و هنرآموزان بسیجی با حضور در روستاها و مناطق محروم نسبت به رنگ‌آمیزی مدارس مرمت کلاس‌های درسی، تعمیر صندلی و نیمکت، شعارنویسی بر روی دیواره‌های مدارس و تجهیز مدارس و کلاس‌های درس به سیستم گرمایشی و سرمایشی فعالیت‌های چشمگیری انجام دادند.

وی گفت: طرح اردوهای هجرت بسیج سازندگی علاوه بر محرومیت‌زدایی و توسعه امکانات و تجهیزات آموزشی در روستاها و مناطق محروم موجب رشد خلاقیت و مهارت فنی و حرفه‌ای در دانش آموزان و هنرجویان می‌شود.